Ik zit in dubbio.
Ik heb mijn paard clay nu iets langer dan een jaar. Toen ik hem kreeg ging hoeven uitkrabben "redelijk goed"
Hij was bijna 4 en nog niet heel erg gewend aan voeten geven. Ik heb toen mijn hoefsmid er bij gehad om de nodige stukken te bekappen. (Top vent! heb hem al jaren voor amigo en easy, maar meestal kan mijn moeder het zelf "bijhouden" en hoeft hij(de hoefsmid) niet te vaak te komen.) Nu was het geval, dat clay "uithaalde" niks ernstigs maar mijn hoefsmid accepteerde dit niet en gaf hem een klap. (lastig uit te leggen, maar een soort van tik op de billen) Ik neem hem dit niet kwalijk, dat wij dit anders proberen op te lossen is aan ons, dat hij daar niet mee bezig was kan ik hem niet verwijten overigens was meer een refelx reactie van hem. MAAAAAR.... het heeft me door dit voorval wel een jaar geduurd, voor ik weer "relatief" normaal clay zijn achter benen kan vast houden / uitkrabben.
Sinds een +/- 2 maanden kan ik het echt uitkrabben noemen, maar wel, goed kijken waar iets zit en niet te lang treuzelen, anders haalt clay uit. Dus ik ben nog lang niet klaar en ga lekker friendlyend door met steeds een stukje langer.
Nu is het probleem en dat is het ook al meer dan een half jaar zo, dat clay zijn achter hoeven uitwijken naar buiten, beetje lastig uitleggen, vandaar dat ik er een foto bij doe. ( door de sneeuw is het niet heel duidelijk te zien! )
de blauwe lijn laat ongv :P zien wat de hoef nu is en achter de rode lijn is het te wijd
en dit (ondanks dat hij nu ook heel scheef staat) laat ook zien dat het een beetje wijd loopt
Ik ben bang, dat als dit te lang duurt, zijn stand ook zal vergroeien, zeker omdat hij as 4,5 is.
Om een lang verhaal kort te maken:
--Kan ik mijn eigen hoefsmid bellen en vragen of hij langs wil komen en maar hopen dat het goed gaat. begrijp wel, dat ik mijn hoefsmid niet kan vertellen: "take the time it takes, it takes less" hij is geen natural en staat er waarschijnlijk ook niet voor open. (het is gewoon een lieve man die zachtaardig is naar brave paarden, maar geen zin heeft in gedoe )
--OF weet iemand een natural hoefsmid die bereid is om richting kockengen/utrecht te komen?!
--OF andere tips
Bladwijzers