Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 76

Topic: Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

  1. #61

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Dat klopt maar om het elke keer weer te realiseren en er wat mee te doen is nog wat anders Ik vergeet het nog vaak genoeg

  2. #62
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Leuk om te lezen hoe iedereen er mee bezig is!

    Ik was er vorige week niet, dus ik loop een beetje achter. Maar het gaat nu zo dat als ik op het krukje ga zitten en een stukje appel laat zien Ab in ieder geval zeer geďnteresseerd is en zijn voorhoef optilt. Hij begrijpt nog niet dat ik zijn achterhoeven ook wil. Dus ik vraag dan zijn kont naar me toe en dan duwt hij mij bijna van het krukje af of gaat bijna op schoot zitten. "Zo goed?! Snoepje?"

    Maar ik denk dat als het kwartje eenmaal valt dat hij het dan wel een leuk spelletje vindt. Het kost niet zo veel moeite en je kan er wel veel snoepjes mee verdienen. Altijd een goede combinatie voor een LBi

  3. #63

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marions


    Its nog about the 'hoeven optillen'

    Dat is toch met alles zo

    T gaat nooit 'ergens' om haha
    Afgerond: het gaat nergens over

    May the horse be with you!

  4. #64
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Ik vond mezelf erg slim vandaag.

    En mijn paarden waren het met mij eens

    Heb van alle paarden de linker voorhoef gevijld. Morgen de rechter


    Voor wie nog een motivator zoekt voor zijn paard...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #65
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen



    En volgens Sultan is het altijd about the cookies
    A lot of people talk to horses, not many listen

  6. #66
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Ooh Evi, geweldig!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  7. #67
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen


  8. #68
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Geweldig Evi

    Wick en Pup hebben ahrd geoefend de afgelopen weken. Pup geeft op fase 1 vier hoeven @ lib, op elke willekeurige volgorde. We hebben veel herhaald en veel tussendoor. Omdat voet aanraken optillen werd, ook veel friendly en aaien aan de benen gedaan, dus het onderscheid is duidelijk. Voor ons was het een fijn thema, even de basisdingen die we in de haast hebben overgeslagen toch ophalen.

    Met Wick was ik al aan het rommelen met voeten geven op commando. We hebben geoefend met een Spaanse pas, op dit moment kan ze vier passen achter elkaar. Maar om die mooi op film te hebben is wat lastig, vandaar deze:



    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  9. #69

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ik vond mezelf erg slim vandaag.

    En mijn paarden waren het met mij eens

    Heb van alle paarden de linker voorhoef gevijld. Morgen de rechter


    Voor wie nog een motivator zoekt voor zijn paard...
    Super

  10. #70
    Forum Meubilair ellen3's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    Frankrijk
    Berichten
    2.900

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Goed idee van hierboven.

    Deze informatie kreeg ik zojuist via Engeland binnen.
    Lijkt me best handig om het zo te kunnen doen vijl ik niet per ongeluk in mijn hand


    Omdat mijn jonge hengst zich niet laat behandelen door de hoefsmid, genoodzaakt het zelf te doen sinds hij 8 maanden is.
    Daardoor veel geoefend met voetje geven. Hij is nu zover dat hij op fase 1 zijn been keurig optilt. Kan in alle rust zijn hoeven vijlen. Hij is de enige die zó goed zijn voetjes geeft doordat er eindeloos lang en met veel geduld is geoefend. Ik moest wel met het besef dat het alleen op deze manier kon lukken. Met mijn Shet ben ik destijds behoorlijk de mist in gegaan en met hem duurt het nu langer om het correct te krijgen.

  11. #71
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Levenslink dit filmpje... Stel dat paardlief ergens van schrikt en uithaalt ofzo, dan hangt die slijptol al vrij snel in een been. Daarbij is een slijptol weinig nauwkeurig, omdat je al snel teveel weghaalt. Bij koeien gebruiken ze al jaren slijptollen bij het bekappen, maar onze bekappers wensen dat alleen te gebruiken onder bepaalde omstandigheden. Dus alleen op keiharde hoeven (ter voorkomen van te kort bekappen) én alleen als een koe in een bekapbox staat met de te bekappen voet vast, nooit uit het "handje".

    Verders dank allen voor de info en tips, want hiermee ga ik straks eens aan de slag met Annabel. Die geeft inmiddels alle voeten zonder problemen, alleen is bij de smid echt wat voer nodig om haar te laten meewerken .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  12. #72
    Forum Meubilair ellen3's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    Frankrijk
    Berichten
    2.900

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Dank je wel voor je reactie, zoiets dacht ik ook al, had mijn twijfels over deze techniek
    i.d.d. beschadiging van een been en snel teveel weghalen waardoor je ergens anders weer moet bijslijpen.
    Een slijptol staat niet in ene stil als je je vinger van de knop afhaalt, die draait nog een tijdje door.
    Wanneer dit de ultime oplossing zou zijn, dan zag je toch meerdere hoefsmeden hiermee werken.
    Heb het er neergezet om van je/ jullie te lezen wat de opmerkingen zijn van deze techniek waar een commercieel verhaal achter zit. Kreeg de website doorgestuurd van een Engelse vriendin, die dacht dat ik wel geďnteresseerd zou zijn.
    We gaan lekker handmatig verder met rasp en vijl en een emmertje voer erbij

  13. #73
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Ik ben het volledig met Jossie eens. Hoe handig een slijptol ook lijkt, het kan echt alleen als het been goed gefixeerd is (zoals in een geschikte bekapbox) én er een goed harde hoef is. En dan moet de slijptol-bediener ook nog een vaste hand hebben, anders helpt het ook niet echt. Zoals het in het filmpje bebeurd lijkt het mij heel eng, en als er nu iets gebeurd ben je flink de klos.


  14. #74
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Saar wat een gaaf filmpje! Dat muziekje er bij maakt het helemaal af

    Die slijptol vind ik ook eng, brrr

    Ik loop een beetje achter met dit thema, maar ik ga er wel mee verder, ik merk dat het me veel oplevert om van alle kleine dagelijkse dingetjes een spelletje te maken

    Een kopietje uit mijn dagboek:

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Zondag 26 februari

    [knip]

    Daarna gingen we weer aan de slag met het hoeven uitkrabben vanaf een stoel. Volgens mij de derde sessie. Het kwartje is nog niet gevallen. Maar toch lukte het om 2 hoeven te doen in 5 minuten. We oefenen gewoon nog even verder, want we gaan voor alle vier de hoeven binnen 5 minuten.

    Ik heb het middenstuk uit het filmpje geknipt. Anders duurt het zo lang. Aan het begin zie je hoe het gepuzzel begint. Dit gaat dan gewoon een tijdje door (weggeknipt), totdat Ab het goede antwoord vindt (dat zie je op het eind)

    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

  15. #75
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Themaweek 9 - 21 februari ~ Hoeven optillen

    Zullen we trouwens weer een nieuw thema starten?

    We hebben nu halsteren gedaan en daarna hoeven optillen. Ik zou graag nog zo iets toevoegen dat ik (helaas ) vaak mindless doe. Zelf denk ik aan 'zadelen'. Dat kan je in alle levels gebruiken en als je paard nog groen is kan je bijvoorbeeld alleen met een zadeldekje oefenen. Als je paard RB is kan je deze week werken aan meer vertrouwen en als je paard LB is kan je er meer een spel van maken. Zou ik Ab bijvoorbeeld kunnen leren dat ik het zadel omhoog houd (of op een krukje sta) en hij er zelf onder gaat staan?

    Maar er zijn nog wel een paar dingen die in dit rijtje passen zoals 'paard uit de paddock/weide halen', 'borstelen' en 'voorbereiding op (tand)arts'.

    Waar hebben jullie zin in?

    Edit: Tegelijkertijd heeft Marit al een themaweek geopend, haha! Dus mijn vraag is voor over twee weken.

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •