Help!!
Ik ben net terug van een weekje Nederland, alles staat nog ingepakt.
Tijdens mijn 'vakantie' heeft Dali een hoefzweer gehad, en Cuby hoestte erg en schijnt astma te hebben - dat zoiets allemaal moet gebeuren als je niet thuis bent...
Maar goed, buurvrouw en vriendin hebben samen de paarden verzorgd, echt fantastisch. Dali zijn hoefzweer gaat al veel beter, het is open en er is al wat troep uit, hij loopt weer prima. Hij staat nu apart op een schoon, betegeld stuk. De andere paarden staan meestal in de buurt om hooi te eten, maar ze gaan ook naar de wei, en Dali staat dus vreselijk te stressen.
Heb net gesproken met de buurvrouw, die alles met de dierenarts heeft besproken, en hij mag pas van dit stukje af als hij ijzers onder heeft.
Nu ben ik helemaal niet voor ijzers. Liever hoefschoenen, maar die heb je ook niet zo een, twee, drie en bovendien zijn ze erg duur voor zo'n tijdelijke oplossing. Vriendin heeft er twee, maar die passen hem niet.
Ik laat hem het liefst vandaag nog in de kudde, want hij draaft rond op een heel klein stukje en dat lijkt me ook niet bevorderlijk.
Dus wie o wie heeft een idee wat ik anders zou kunnen doen - ik denk aan een alternatieve hoefbedekking of bescherming - met tape, een plastic zak, zoiets?? Zodat hij lekker de kudde in kan zonder dat er troep in zijn hoef komt. Iemand een idee?
Thanks alvast!
Bladwijzers