Ja, hier zitten natuurlijk ook de hoefschoendeskundigen! . Voor Cos heb ik hoefschoenen voor de voorhoeven, de Easy Boot Epic (foto). Binnenkort verhuizen we naar een mooie nieuwe locatie waar hij aan huis komt te staan. Helaas heeft deze omgeving een klein nadeel. Er zijn vrij veel kiezelpaden. Voor langere ritten of wanneer het vochtig is ga ik er niet aan ontkomen om 4 hoefschoenen te gebruiken. Ik ben nu op zoek naar goede, degelijke en stevige hoefschoenen.
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende soorten hoefschoenen? Ik ben niet per definitie ontevreden over deze (hoewel ik soms het idee heb dat de bevestiging om de voet irriteert bij nat weer) maar wil graag even verder kijken alvorens een keuze te maken.
Zelf heb ik de Renegades of de Marquis hoefschoenen op het oog maar wellicht hebben jullie andere goede alternatoeven of ervaring met een van deze twee? Ik wil in ieder geval schoenen waar losse onderdelen van te krijgen zijn, zodat ik bij slijtage geen geheel nieuwe schoen hoef te kopen.
En hoe en wanneer het beste passen om de juiste pasvorm te krijgen? Als hij net bekapt is? Of een paar weken daarna?
Alvast bedankt voor het meedenken...
Bladwijzers