www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Ik heb ze allemaal gekeken, interessant! Ik vroeg me wel af, bij dat stukje waar Pat met een paard werkt en er op gaat, gaat dat voor mijn gevoel nog al (veel) te snel. Hoe zien jullie dat? Het ziet er voor mij toch uit alsof Pat 'gehaast' en te veel 'competitiegericht' is om zich te bewijzen... Maar aan de andere kant is het paard al wel ontspannener dan in het begin, hij heeft dus wel progressie geboekt, en hij heeft natuurlijk wel een ontzettend gevoel voor timing ontwikkeld, misschien kan hij daarom ook sneller gaan... Wat vonden jullie daarvan?
Ik vond het ook erg leuk om te zien! Interessant zo'n kijkje achter de schermen
Of het bij Pat te snel gaat vind ik moeilijk om te zeggen... Want er is zo te zien heeeel erg veel uitgeknipt... (Aan het eind van het filmpje zie je ook nog wat korte stukjes van zijn sessie met dat paard, die je eerder helemaal niet zag.)
Bovendien was dit een paar waar wel al een paar keer iemand opgezeten had (als ik het goed heb begrepen), dus misschien was zijn doel ook juist om te zorgen dat het paard zou ontspannen met iemand op zijn rug? Want dat lukte uiteindelijk wel
Het is jammer dat er weinig werd uitgelegd bij het werken met de paarden. Ik vroeg me bijvoorbeeld ook af waarom Pat de lasso om het voorbeen van het paard gooide?
Marion,Oorspronkelijk Geplaatst door marions
ik wil nog even reageren.
Ik denk dat iemand pas te snel gaat, als het paard het niet aan kan.
Zo te zien kan het paard het prima aan
Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.
@ Marit,
Daardoor ontstond mijn vraag ook, als ik naar het paard keek leek het niet te snel, maar als ik alleen keek naar wat Pat doet, kon ik me niet voorstellen dat het allemaal zo snel kon Maar wat Wendela zei, er zijn natuurlijk stukjes uitgeknipt, dat verklaart een hoop voor mij En inderdaad ben ik het met je eens, voor dit paard lijkt het niet te snel te gaan. Gevoelsmatig zou ik alleen toch zelf een stapje rustiger gaan, maar dat is puur persoonlijke aanpak, daarmee is iets anders niet verkeerd
Als je colt starting kijkt zie je dat hij het ook zo snel doet. Hij weet natuurlijk precies wat hij doet
En bij Colt Starting zegt hij nog dat hij het soms veel sneller doet, maar nu voor de dvd dingen extra checkt, of ook anders probeert etc.
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Daarom, wij moeten alles nog testen en leren etc.Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
Bladwijzers