Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: hoofd schuren

  1. #1
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    hoofd schuren

    Rupa schuurt haar hoofd helemaal kaal. Dit is begonnen in december na haar rainrot. Na een tijdje ging het beter en groeide er meer haar op. Inmiddels schuurt ze weer meer de afgelopen dagen. Heeft iemand een idee over wat ik er het best op kan smeren?

    Rupa gaat iedere 4 weken mee naar Werner de Vos (dierenarts in Belgie) om behandeld te worden. Inwendig wordt het dus wel aangepakt. Nu het echter weer erger wordt wil ik toch met iets anders gaan smeren. Ik heb tot nu toe calendula olie gesmeerd. Erg veel doet het blijkbaar niet, aangezien het nu weer erger wordt. Sinds een paar dagen heb ik aloe vera gel gesmeerd. Ik denk dat dit de huid misschien wel goed doet, maar is er niet iets wat de jeuk meer stopt?

    Zou heel fijn zijn als iemand een suggestie heeft.

  2. #2
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re:hoofd schuren

    Ik heb wel goede ervaringen met Jeukstop van Silverlinde of Eczema Balsem (geel flesje). Bij Droo heb ik Eczema Balsem gebruikt, hij had toen enorme jeuk op z'n hoofd omdat hij teveel eiwitten binnen kreeg...die balsem koelt en is ook makkelijk op het hoofd te smeren. Jeukstop is een spray (weet niet of ze dat ook in smeervorm hebben) dus dat is wel uitkijken voor de ogen (even op een sponsje doen)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:hoofd schuren

    Bij diverse huidklachten heb ik goede ervaringen met Aloe Vera Propolis crème. Als de Aloe Vera gel niet voldoende aanslaat, kan het zijn dat de Propolis crème dat wel doet. Propolis heeft een schimmelwerende en antibacteriële werking wat de jeuk tegengaat door de oorzaak ervan weg te nemen. Aoe doet dat ook al, maar Propolis nog sterker. Het is o.a. via mij hier te krijgen: https://www.foreverliving.com/retail...il&itemCode=51

    Op wat voor manier en waarvoor wordt Rupa nu behandeld eigenlijk? Wat is de diagnose?

  4. #4
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:hoofd schuren

    Rupa heb ik meegenomen naar Werner omdat de wondgenezing zo traag ging. Pas na een half jaar is de wond dicht. Eigenlijk is hij zelfs nog niet helemaal dicht. Door het achterbeen met de wond was het voorbeen overbelast. Ze had rainrot en ze was mat.

    Mijn keus voor Werner omdat hij regulier dierenarts is, het gehele paard bekijkt en grotendeels homeopatisch behandeld. Hij heeft Rups onderzocht. Onder andere heeft hij een bloedonderzoek gedaan. Hier kwam uit dat haar lever flink overbelast is en dat ze een ontsteking had zitten op haar longen. Dit veroorzaakte de huidproblemen. Verder had ze een zeer verlaagde weerstand. Ze wordt hier nu voor behandeld. We zijn nu 2 keer bij Werner geweest en binnenkort dus weer. De tweede keer was Rupa al heel erg opgeknapt. Verder merk ik het ook wel. De wond is zo goed als dicht en ze is nu weer fit ook. Verder zijn haar benen weer beter. De jeuk blijft. We gaan over een paar weken terug, maar ik wil eigenlijk voor die tijd wel iets doen voor de jeuk.

    Je link werkt helaas niet Marja. Propolis heb ik verder wel zeer goede ervaringen mee, dus ik ben erg benieuwd.


    @ Linda: Thanks! Even gekeken naar die jeuk stop: Bij mij op stal werkt die vrouw met essentiele olien en ze heeft voor de rainrot toen iets gemaakt. Daar zit hetzelfde in wat in de jeuk stop zit zie ik. Dat zou ik eventueel ook kunnen gebruiken.

  5. #5
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:hoofd schuren

    Helpt het om naar ander krachtvoer over te schakelen? Ik ken een paard die dit deed vanwege een allergie voor een bepaalde brok. Wel vervelende problemen dit altijd. Er is vast wel een oplossing maar probeer de juiste maar eens te vinden. Succes met haar.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:hoofd schuren

    Is het geen idee om contact op te nemen met Werner, mischien heeft hij een goede tip, jeuk komt toch meestal van binnen uit.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:hoofd schuren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Helpt het om naar ander krachtvoer over te schakelen? Ik ken een paard die dit deed vanwege een allergie voor een bepaalde brok. Wel vervelende problemen dit altijd. Er is vast wel een oplossing maar probeer de juiste maar eens te vinden. Succes met haar.
    Thanks! ja, daar dacht ik vandaag ook al aan. Echtbrok krijgt Rupa niet. Ze krijgt pulp van maisplant en Zupa (bietenpulp, grasbrok en lijnzaad), maar ik denk dat ik maar eens een week moet stoppen. Kijken wat dat doet inderdaad.

    @ Janneke: ja dat dacht ik ook. Ik ga hem morgen bellen.

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:hoofd schuren

    Hè vervelend dat de link niet werkt; ik snap helaas ook niet waarom.
    Misschien gaat het zo? https://www.foreverliving.com/retail...18&language=nl
    dan kom je als het goed is op de beginpagina van de winkel en kun je in het zoekvakje rechtsboven zoeken op 'propolis'. Als het goed is, komt dan de propolis creme tevoorschijn.

    Maar ik zou inderdaad ook contact opnemen met je DA, zeker aangezien Rupa al zo uitgebreid behandeld wordt. Een extra zalfje om aan de buitenkant de problemen te verlichten is altijd fijn natuurlijk en kan in principe geen kwaad (tenminste niet als het een natuurlijk middel is), maar wellicht heeft je DA nog een betere oplossing.

  9. #9
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:hoofd schuren

    Margot misschien is het goed om ook met je dierenarts het voer door te spreken. Mijn paard mocht bijvoorbeeld geen mais meer (dat zat in zijn muesli). Wie weet is het bij Rupa ook wel zo iets 'simpels'.

    Beterschap!

  10. #10
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re:hoofd schuren

    Dankje Marja en Wendela!

    Vandaag heb ik de dierenarts gebeld. Ik moet de druppels die ze krijgt meer per dag gaan geven en het best kan ik traumeelzalf smeren zegt hij. De voeding mocht blijven zoals het is. Al denk ik zelf dat als het in een weekje zo niet minder is met hoe hij zegt, ik ga stoppen met de mais om dat te proberen.

    Bedankt voor het meedenken!

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:hoofd schuren

    Graag gedaan, en ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •