Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L1?] Meelopen aan de hand

[L1?] Meelopen aan de hand

Tijdje geleden dat ik hier geweest ben al weer, maar ga nu weer lekker beginnen nu een vriendin d'r L1 pakket binnen heeft en ik die ook mag gebruiken
    Maargoed, ik zat nu eens op te letten wat ik eigenlijk doe met gewoon wandelen en wil ik bijvoorbeeld langzamer stappen of draven, maak ik me groot e.d. maar blijf dat ook doen, dus 'ontspan' pas weer als we weer in het 'normale' tempo zitten. Om harder te gaan doe ik volgens mij niks, behalve zelf harder gaan lopen en om een overgang van galop of draf te maken naar de stap, 'span' ik me eventjes en ontspan zodra ze reageert.
    Nogal tegenstrijdig allemaal en ik weet ook helemaal niet of het wandelen aan de hand in de levels voorkomt (deed ook eigenlijk Voest hiervoor), maar aangezien ik veel met m'n verzorgpaard wandel, vroeg ik me af hoe jullie dit doen of zijn hier helemaal geen 'regeltjes' voor ? En wat doen jullie bijvoorbeeld als je paard je voorbij loopt tijdens het wandelen ?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: [L1?] Meelopen aan de hand

Leiden met savvy komt ook in het level 1 pakket voor, uit mijn hoofd gezegd boekje 3 of 4. Je kan dus het beste daar even lezen de dvd bekijken die erbij hoort
    Succes!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

dvd 3 hoort daarbij, in dvd 2 doet pat het ook al even voor hoe het moet, in dvd 3 doet Linda het uitgebreid voor (heb ze net bekeken voor de tigste keer)

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Nou, ik zie in je berichtje twee dingen die inderdaad (anders) staan beschreven in de boekjes:

1. Als je paard doet wat jij wilt ontspan je, dat is de beloning. Dus als je paard in het tempo loopt dat jij wil, geef je comfort.

2. Als je paard je voorbij loopt kun je je gewoon omdraaien zodat jij weer voor je paard loopt. Het is ook een vorm van discomfort, omdat je paard dan waarschijnlijk de kant op gaat waar hij eigenlijk niet heen wil.

succes!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Beetje late reactie, maar tnx allemaal nog voor de tips ! Heb het bekeken op de DVD en het is me meteen een stuk duidelijker. Wat ik me alleen nog afvroeg ... als het paard sneller moet lopen, maar het komt niet mee zeg maar (er komt druk op het touw, waar het paard ook niet op reageert), moet je een tikje met de carrotstick achter de driving line geven. Maar uit stilstand doen ze dat op de DVD niet, maar laten ze het touw op spanning (en kijken niet naar het paard) tot het paard zelf toegeeft. Waarom doen ze niet gewoon in beide gevallen hetzelfde ? Beide keren moet het paard meekomen, wat het dus niet doet ...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, als het paard niet reageert op druk op het touw, zou ik in beide gevallen achter de driveline aantikken. Maar misschien dat ze in de DVD bezig zijn met uitleg over 'wijken voor druk' en dat ze nog lang niet door de fases heen zijn voor het paard gaat bewegen? Ik kan de DVD hier niet bekijken...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten