Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Kinderzadel op E pony???

  1. #1
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Kinderzadel op E pony???

    Nu Mariko het rijden echt leuk gaat vinden ben ik eens gaan rondkijken naar een klein zadeltje voor haar. Maar ik vind pasvorm en drukverdeling erg belangrijk en daar word nergens iets over vermeld, het lijkt wel of mensen dat niet boeiend vinden voor kleine ponies.... Nu is het zo dat Mariko op Fenna hobbelt, een piepklein meisje op een grote pony, is daar wel een zadel voor te vinden?

    Ik zie door de bomen het bos niet meer, vooral omdat er nergens degelijke info te vinden lijkt. Dus vraag ik het hier op mijn vertrouwde forum
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Kinderzadel op E pony???

    En de barefoot in kindermaat?
    Of bv Esther Green eens bellen en vragen of ze een goede oplossing weet.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Ik zou ook gaan voor een hele kleine boomloos variant. Of leren zonder zadel, goed voor een onafhankelijke zit.

  4. #4
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Barefoot heeft prachtige kinderzadeltjes (o.a. rose met bruin ). Een compleet zadel, met pad. Zelfde specificaties als een 'volwassen zadel'.. alleen een maatje kleiner!

  5. #5
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Ik heb voor mijn dochter (nu inmiddels 10) vanaf het begin een barefoot nevada op mijn trekpaard gehad. Vind ze erg fijn, omdat die zo groot zijn heeft ze een knop extra om aan vast te houden.
    Toen waren er nog geen kinderzadeltjes van Barefoot , maar anders was ik daar zeker voor gegaan.

  6. #6
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Ik heb voor Lena (6 jaar) en Piet (4 jaar) een Shetlandzadeltje gekocht. Dit is een redelijk vormloos zadeltje, zo'n kunststof platje met handvat, maar voor dit moment voldoende. Mijn kinderen "rijden" niet veel (eens per maand, kwartiertje), maar op zadel of bbp vind ik geen fijn idee voor hun veiligheid. Voor die enkele keer dat ze rijden, zitten ze in ieder geval op iets waar ze wat steun aan hebben, met beugeltje op hun maat. Dat het op Wick of Pup dan niet 100% ligt neem ik dan maar voor lief Mocht ik denken dat het problematisch is, dan kan er altijd nog een pad met inlages onder.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  7. #7
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Fijn al die meedenkers

    Barefoot had ik wel gezien inderdaad, alleen kan ik het niet maken om Ravian op een roze zadel te zetten straks en het lijkt er wel op dat hij het superleuk vind, nu al. De kleur is natuurlijk niet het belangrijkste, maar voor nu is de prijs even niet haalbaar en ik vind die kleuraccenten jammer, mezelf kennende blijft dat niet lichtroze/-blauw. Als dit zadel echter het enige fijne zadel blijkt dan word het sparen voor ons, maar ik zoek nog even verder naar lower budget want wie weet vinden ze rijden ineens wel minder leuk.... Oh en ik heb zelf een Barefoot getest op brede Fenna en vond het niet zitten, echt veeeel te breed, hoe is dat met kinderzadeltjes?

    Zo'n Pinokkio lijkt me wel wat, vrije zit en toch wat steun, maar ik heb geen idee of dat voorboogje flexibel is en of het allemaal op Fen zal passen, die dingen zijn voor shetjes ontworpen dacht ik

    Zonder zadel heeft Mariko een aantal keer gezeten maar ze vond rijden altijd eng, tot ik haar een keer op mijn zadel zette en ze er niet meer af wilde. Blijkbaar heeft ze toch die steun nodig. Is ook niet zo vreemd natuurlijk, ze is 3 en Fenna is voor haar echt wel groot en neemt reuzenstappen (voor Mariko dan).


    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #8
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Denk ook dat het een kwestie is wat je gewend bent, qua breed zitten. Mijn dochter heeft er nooit over geklaagd en we hebben alleen belgische trekpaarden. Ik heb zelf met inrijden ook altijd barefoot zadels.
    Ik heb het barefootzadel voor mn dochter via marktplaats gekocht, voor een zeer zacht prijsje als je de tijd hebt om te zoeken is dat nog een optie.

  9. #9
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Voor Hasse heb ik een Pinokkio zonder suerhard voorstukje. Erg prettig!
    Started!

  10. #10
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Wij hebben twee kinder-wintec zadeltjes, super voor de kids !
    En de kussens, met klittenband, kan je losdoen en aanpassen voor de ruggengraatvrijheid.
    "Dromen komen uit..."

  11. #11
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Ik heb op marktplaats een klein kinder westernzadeltje gekocht. het is volgens mij bijna plat dus kan zo op veel paardjes (denk ik). We hebben hem voor een klein ventje alleen op easy gehad. ik betaalde 60 euro voor dat zadeltje. Ik weet niet waar je woont, anders zou je het uit kunnen proberen.

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Bea, waar komt jouw zadeltje vandaan? En heb je foto's van de onderkant ook? Die kan ik op internet niet echt vinden.

    Liesbet, die Wintecs, zit daar neit een hard voorboogje in? En past het wel op een grote brede pony? Het lijkt me wel een fijn zadeltje namelijk.

    Lian, een westernzadeltje heeft niet echt mijn voorkeur, ik heb daar zelf mee gereden met Fen en miste best wat steun. Hoewel het misschien in het langzame tempo wel meevalt, Mariko gaat natuurlijk niet gelijk wilde bosritten maken
    Ik woon bij Rotterdam in de buurt.

    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Bea, waar komt jouw zadeltje vandaan? En heb je foto's van de onderkant ook? Die kan ik op internet niet echt vinden.
    Mijn zadeltje is een tweedehandsje. Ik heb nog geen foto's van de onderkant, maar kan die maken als je wil.
    Started!

  14. #14
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Graag Bea! Ik dacht dat bij die pinokkio's dat voorboogje ook hard was, maar bij jouwe dus niet begrijp ik? Hmmm, dat schept hoop
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  15. #15

    Re:Kinderzadel op E pony???

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Bea, waar komt jouw zadeltje vandaan? En heb je foto's van de onderkant ook? Die kan ik op internet niet echt vinden.

    Liesbet, die Wintecs, zit daar neit een hard voorboogje in? En past het wel op een grote brede pony? Het lijkt me wel een fijn zadeltje namelijk.

    Lian, een westernzadeltje heeft niet echt mijn voorkeur, ik heb daar zelf mee gereden met Fen en miste best wat steun. Hoewel het misschien in het langzame tempo wel meevalt, Mariko gaat natuurlijk niet gelijk wilde bosritten maken
    Ik woon bij Rotterdam in de buurt.

    ik neem aan dat daar ook een verwisselbare boom inzit dan kun je er een grotere boom inzetten

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •