Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Tip voor paarden met een stofallergie!

Tip voor paarden met een stofallergie!

Hallo mensen,

Mijn paard heeft een stofallergie en na jaren van het weken van hooi, hooispray's en hoestpoeders heb ik nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Althans, wel voor mijn paard www.paardengras.nl Zij verkopen een soort paardenkuil, ook al is kuil niet helemaal de goede benaming. Het gras blijft korter op het land liggen dan wanneer het voor hooi wordt geoogst en dan wordt het vacuum getrokken in plastic. Een baal is ongeveer 13 kilo, voor mij ideaal omdat de grote balen kuil niet snel genoeg op gingen en er veel schimmel in kwam. Het lijkt eigenlijk veel op hooi maar doordat het vacuum getrokken is net wat vochtiger. Het stoft en stuift niet en sinds ik hierop ben overgestapt heb ik geen kuchje meer van mijn paard gehoord. Verleden tijd met het weken etc. etc.!

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Tip voor paarden met een stofallergie!

Mijn pony krijgt gewoon voordroog en dat werk ook prima, zij ging ook hoesten van te stoffig
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Interessant. Bezorgen deze mensen ook buiten hun regio en hoe duur is zo'n baal?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Wat kost dat?
    Het is net zo eenvoudig en waarschijnlijk goedkoper om je hooi minder lang te laten liggen op het land en dan in kleine pakjes te persen, die pakjes kan een loonwerker ook in plastic wikkelen. Zelfde conservering als voordroog dus, alleen in kleinverpakking dus .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Ja, ik lees dit en denk: dat is precies hoe dat ook gebeurt met het gras op mijn huidige pensionstal: na het maaien gewoon iets eerder persen en inwikkelen. Overigens is het dus ook wel wat 'rijker' dan gewoon hooi.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Dit is toch gewoon te vergelijken met kuil/ voordroog ?

Bladwijzers

Forum Rechten