Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Topic: Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

  1. #31
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar freeform zadels. Die hebben een voorgevormd deel waarop je zit waardoor ze ook niet zo breed aanvoelen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #32
    Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Waddinxveen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    749

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Uit interesse: weet iemand waar Freeform zadels te koop zijn (of 2e hands)? Ik kan geen dealer vinden? (Buitenzinnig heeft alleen nog Trekker en Libra...)

  3. #33
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Eh... het is juist nodig om je buikspieren te trainen aangezien die samen met bips en onderrug deel uitmaken van het spiercorset wat je bekken in model houdt .
    Ik zou de Ghost zeker niet afschuiven hierom, want het doet dus wel iets goed voor je. Waarom mag je je buikspieren niet zo belasten eigenlijk?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  4. #34
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Ja Jossie, zoiets dacht ik dus ook.
    Als het rijden zwaar voor je is, dan misschien beter kort rijden en die tijd langzaamaanuit uitbreiden, maar dan wel in de juiste houding en met een juist spiergebruik, om zo je lichaam langzaamaan weer op krachten te laten komen. Dat lijkt me beter dan op zoek te gaan naar een zadel waarin je als het ware lui onderuitgezakt kunt hangen en je lijf niet hoeft te gebruiken (even heel zwart/wit gezegd dan hè).

  5. #35
    Actief Forumlid Wilrieke's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Waddinxveen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    749

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Jullie hebben helemaal gelijk!

    Wat ik niet heb uitgelegd is dat mijn rechte buikspieren nog niet terug op hun oude plek zitten. Wanneer je zwanger bent schuiven de spiergroepen uit elkaar. In het midden van je buik krijg je als het ware een spleet, waar normaal de spieren aan elkaar vastzitten. Na een bevalling sluiten de spieren weer. Bij mij, na bevalling #3, duurt dit wat langer. Heel normaal overigens, maar het betekent dat ik wat voorzichtig moet zijn met mijn rechte buikspieren trainen. Eerst dien ik, d.m.v. trainen van de schuine buikspieren, die 'spleet' te dichten. Goeie is trouwens dat ik vooral die schuine buikspieren voelde vanmorgen (is inmiddels weggetrokken, alleen nog spierpijn in mijn liezen).

    Misschien is het grootste probleem wel vooral dat ik het rijden zo ontzettend heb gemist en er zo enorm van geniet weer te kunnen rijden. Ik doe het trouwens kalm aan hoor, niet al te lange ritten en vooral stappen. Ik rijd ook 1, hooguit 2x per week nu (ook omdat ik behalve in het weekend altijd een baby bij me heb).

    Ghost is absoluut niet verkeerd, ik doe 'm ook nog niet weg. maar gevoelsmatig klopt het nog niet helemaal. Vind het moeilijk het precies te duiden...

    Ik ben er trouwens erg blij mee dat jullie meedenken! Dank!

  6. #36
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Dank voor je uitleg over de buikspieren, dat wist ik niet (zelf nooit zwanger geweest...)!

    Misschien is het ook nog wel even wennen met de Ghost?

  7. #37
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Zadel na bekkeninstabiliteit (boomloos, smal)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wilrieke
    Wat ik niet heb uitgelegd is dat mijn rechte buikspieren nog niet terug op hun oude plek zitten. Wanneer je zwanger bent schuiven de spiergroepen uit elkaar. In het midden van je buik krijg je als het ware een spleet, waar normaal de spieren aan elkaar vastzitten. Na een bevalling sluiten de spieren weer. Bij mij, na bevalling #3, duurt dit wat langer. Heel normaal overigens, maar het betekent dat ik wat voorzichtig moet zijn met mijn rechte buikspieren trainen. Eerst dien ik, d.m.v. trainen van de schuine buikspieren, die 'spleet' te dichten. Goeie is trouwens dat ik vooral die schuine buikspieren voelde vanmorgen (is inmiddels weggetrokken, alleen nog spierpijn in mijn liezen).
    Aha, op die manier! Bij mij is overigens doordat ik voor mijn eerste zwangerschap een zogenaamd six-pack had, dus erg sterke buikspieren, er teveel spanning op de peesplaat tussen de rechte buikspieren gekomen (dat is denk ik ook wat jij bedoelt Wilrieke). Helaas dusdanig dat deze peesplaat nu een diastase heeft en dus nooit meer helemaal is dichtgegaan. Wel hebben de schuine buikspieren inmiddels kracht genoeg om geen klachten te veroorzaken, dus dat de Ghost bij jou juist die schuine aanspreekt, is wel zo handig dan toch? Zelf merk ik wel dat als ik teveel in stoelzit zit (zoals op mijn BF, omdat mijn bekken het anders helemaal niet houdt), dat het juist een gevoel van spierpijn geeft ter hoogte van mijn navel (en dus op die diastase).
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •