Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 40 van de 40

Topic: Doorgroeiende zwilwrat

  1. #31
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Hier wel zwilwratten, maar af en toe vallen er gewoon stukjes af, geen probleem.
    Haar sporen daarentegen in de sokken zijn erorm.
    Kun je die sporen ook afsnijden?
    Vandaag de nijptang vergeten mee te nemen. Ik leg het voor morgen klaar.

    Grappig dat de vorm van die zwilwrat weer anders is. Blijkbaar zit daar ook verschillen in hoe ze uitgroeien.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  2. #32
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Wien, die is wel heel flink.

    Yulia, ja dat kan wel. Maar eerlijk gezegd doe ik het eigenlijk nooit.
    Door de dikke sokken zie ik ze toch niet. Soms komt er vanzelf wat vanaf.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #33
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Wow die is echt wel groot Nienke :O
    A lot of people talk to horses, not many listen

  4. #34
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Wico heeft er eigenlijk wel grote maar ze vallen zelf af of hij houdt ze zelf bij. Soms helpt de smid een handje.
    Bij Takoda moet ik voelen en zoeken om ze te vinden als ik een voetje wil vragen.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #35
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Ik heb het vandaag met een nijptang geprobeerd, zonder succes. Waarschijnlijk was ie niet scherp genoeg. Hoe zou ik zo'n nijptang kunnen slijpen?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  6. #36
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Vandaag met een geslepen nijptang ( met dank aan de boer) de zwilwrat een stuk kleiner gemaakt. Hoe dichter op het been, hoe zachter het materiaal. Alleen de buitenkant was nog een hard laagje. De binnenkant bleek zacht.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #37
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Volgens Marco ligt het wel aan koudbloed en warmbloed, toen ik Sultan noemde (of eigenlijk de Haf. In het algemeen) moest hij wel lachen, daarin zit zoveel Arabisch bloed vermengd dat er inderdaad grote verschillen in zitten binnen het ras. En dat geld natuurlijk voor veel koudbloed rassen, bijna overal zit wel iets in aan veredelingsbloed

    Iets met klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt? Marco slaat met deze opmerking echt de plank behoorlijk mis hoor... Het ras Haflinger is ooit ontstaan uit stamvader El Bedavi en een Oostenrijkse bergmerrie, dit was in 1817 en hij was inderdaad een Arabisch Volbloed. De uiteindelijke eerste Haflinger (dus met de kleuren zoals nu) is Folie uit 1874, deze hengst was de vader van Hafling en Folie 14, die op hun beurt de grondleggers zijn van de huidige 7 bloedlijnen binnen het ras. Inmiddels zijn we binnen dit ras zo'n generatie of 18 á 19 verder en zijn de Halfo-Arabe dieren uit het stamboek gegaan (worden nu niet meer opgenomen). Anno nu zijn de meeste Haflingers toch echt vrij van vreemd bloed en dus Arabisch bloed.
    Dus ik snap niet waar Marco deze wijsheid vandaan heeft, behalve dat als hij doelt op verschillen binnen het ras Haflinger dat je modern en ouderwets gefokte dieren hebt. Dat verschil komt niet vanuit de hoeveelheid ooit gebruikt Arabisch bloed, wel vanuit het gebruiksdoel wat veranderd is van werkpaard naar rijtypischer paard.

    Interessant! Ik vind het altijd leuk om over rassen en stambomen te lezen, al heb ik me hiervoor nooit verdiept in Haflingers, weer wat geleerd
    Over die zwilwratten leek het me logisch wat Marco vertelde, maar dat is omdat het aansluit bij mijn persoonlijke ervaring met die dingen....

    Yulia, fijn dat jij iig van het probleem af bent!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #38
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    snowdon heeft kleine zwilwratten, maar wat eva zegt grote sporen...

    Ik laat de sporen knippen de zijn bekappen
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  9. #39
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    38
    Berichten
    1.815

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    Vandaag nog eens goed gekeken. Achter zijn ze best een stuk groter dan voor. Maar nog niet enorm Heb er al 5 jaar ook nog nooit iets aan gedaan, dus zal zichzelf wel bijhouden
    A lot of people talk to horses, not many listen

  10. #40

    Re:Doorgroeiende zwilwrat

    @ Wien
    Jeetje ik heb dat nog nooit zo lang gezien, groeien ze zo snel of is er lange tijd niets aan gedaan
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •