Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: Doorgroeiende zwilwrat

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re:Doorgroeiende zwilwrat

Precies, terwijl dat ook een redelijk ouderwets type is toch? Ik dacht ooit dat het verschil in moderne en ouderwetse types zat, maar dat heb ik zelf al achterhaald
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Het is niet zo'n modern smal typje nee Maar ik geloof niet dat het daar aan ligt
    A lot of people talk to horses, not many listen

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik ook al niet meer nee, maar ik kan er ook geen andere verklaring voor vinden.... Morgen komt Marco bekappen, ik zal het hem ook eens vragen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Wonder heeft hele kleine mini's.
    Hoef er ook nooit wat aan te doen, bij de achterbenen moet je ze zelfs zoeken

Geen idee waar het aan ligt, maar vind het wel fijn.

Eigenlijk hebben alle paarden bij ons op stal niet van die grote zwilwratten, dat bedenk ik mij ineens.

'vroeger' op de manege knipte wij gewoon met de schaar
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Dat is toch gewoon droog?
    Ik zie dat wel vaker ja, nu je het zegt.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Als je ze niet tijdig knipt kunnen ze gaan splijten, niet aangenaam voor het paard als er aan de achterbenen staartharen tussen vast blijven zitten, +die bij lostrekken de zwilwrat kunnen laten scheuren.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Volgens Marco ligt het wel aan koudbloed en warmbloed, toen ik Sultan noemde (of eigenlijk de Haf. In het algemeen) moest hij wel lachen, daarin zit zoveel Arabisch bloed vermengd dat er inderdaad grote verschillen in zitten binnen het ras. En dat geld natuurlijk voor veel koudbloed rassen, bijna overal zit wel iets in aan veredelingsbloed

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Volgens Marco ligt het wel aan koudbloed en warmbloed, toen ik Sultan noemde (of eigenlijk de Haf. In het algemeen) moest hij wel lachen, daarin zit zoveel Arabisch bloed vermengd dat er inderdaad grote verschillen in zitten binnen het ras. En dat geld natuurlijk voor veel koudbloed rassen, bijna overal zit wel iets in aan veredelingsbloed
    Dus koudbloed grotere zwilwrat en warmbloed kleiner?

Kan ik wel iets in vinden, wij hebben geen koudblouden behalve de shet dan, op stal staan.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmm mijn IJslanders hebben anders toch echt hele kleine zwilwratten.
    Ik moet zeggen dat ik die ook wel heel goed bijhoudt: als ze dikker worden dan een paar mm dan frummel ik ze er altijd vanaf. Geen idee hoe dik ze zouden groeien als ik dat niet deed...

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Lijkt mij ook geen verklaring. Danny had ca 60% Engels Volbloed in haar stamboom en grote zwilwratten, bij Beyond vind je pas volbloeden terug in zijn stamboom in de 18e eeuw en die heeft nauwelijks zwilwratten.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

O oke, dan heb ik geen flauw idee

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Hier wel zwilwratten, maar af en toe vallen er gewoon stukjes af, geen probleem.
    Haar sporen daarentegen in de sokken zijn erorm.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Jammer, dan is het echt nog steeds een raadsel

bij Snowdon zijn die sporen ook zo enorm, zijn penny was pas helemaal in paniek omdat ze gekke dingen in zijn sokken vond

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar

Iets met klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt? Marco slaat met deze opmerking echt de plank behoorlijk mis hoor... Het ras Haflinger is ooit ontstaan uit stamvader El Bedavi en een Oostenrijkse bergmerrie, dit was in 1817 en hij was inderdaad een Arabisch Volbloed. De uiteindelijke eerste Haflinger (dus met de kleuren zoals nu) is Folie uit 1874, deze hengst was de vader van Hafling en Folie 14, die op hun beurt de grondleggers zijn van de huidige 7 bloedlijnen binnen het ras. Inmiddels zijn we binnen dit ras zo'n generatie of 18 á 19 verder en zijn de Halfo-Arabe dieren uit het stamboek gegaan (worden nu niet meer opgenomen). Anno nu zijn de meeste Haflingers toch echt vrij van vreemd bloed en dus Arabisch bloed.
    Dus ik snap niet waar Marco deze wijsheid vandaan heeft, behalve dat als hij doelt op verschillen binnen het ras Haflinger dat je modern en ouderwets gefokte dieren hebt. Dat verschil komt niet vanuit de hoeveelheid ooit gebruikt Arabisch bloed, wel vanuit het gebruiksdoel wat veranderd is van werkpaard naar rijtypischer paard.

*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Ik ging vandaag de wratten van ons oudje eens bekijken, volgens mij hebben we een winnaar.. ik wist wel dat ze lang waren, maar zó lang

Met behulp van mijn mes genaamd Stanley (en op de weg; ik heb grote handen)

Bladwijzers

Forum Rechten