Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: verbinding in de stroomvoorziening

  1. #16
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Wij hingen de poortgreep er gewoon los overheen. Als je denkt dat dat er te snel vanaf glijdt, dan kan je de metalen rechte hoek wat ombuigen. Het bleef bij ons goed hangen, ook omdat de draad al snel een paaltje had die de draad ook op zijn plek hield.
    Dat wil ik niet Het waait hier nogal.
    Hangt je draad niet veel te los als de wind dat los krijgt?

    Momenteel wel ja

    Ik heb gezien dat je ook isolatoren hebt die het lint kunnen aandraaien. Daar wil ik er een paar van hebben.

  2. #17
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    In de 'vaste' wei hebben we staaldraad rondom, dat is helemaal ideaal. Alleen voor paarden wellicht niet handig wb veiligheid
    Op mijn "oude stal" ook staaldraad, vond dat eerst eng, maar later juist erg ideaal, want als ze erdoorheen gaan, houden ze er nooit één schrammetje aan over. Het koord geeft juist vaak érg lelijke draadwonden. Het is ook zo gefixt. Even om elkaar heendraaien en klaar weer.
    By the way...het flexibele systeem bínnen, wil je dat steeds van paal naar paal verplaatsen, of wil je daarin "vrij" zijn. Waar gaan jullie de buitenomheining van maken (bv. rond palen)? En wil je draad of lint of kies je voor planken? Bedenk me nu dat dat ook veel invloed kan hebben op de mogelijkheden om een flexibele binnenverdeling te maken.
    Ik weet nog niet goed hoe ik het wil, ik denk min of meer 4 vaste weilanden. Buitenomheining van deels palen en deels prikpaaltjes.
    3 linten van 4 cm breed erop, shet en schaapproef.

  3. #18
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Snap ik het goed dat je een soort van strookbegrazing wilt toepassen?
    Dus over de hele lengte steeds opschuiven?? Of steeds vakken open en dicht doen??
    Nee, geen strookbegrazing.
    Weilanden die open en dicht kunnen.

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    In het begin wilde ik alles netjes en mbv speciaal daarvoor gemaakte "tooltjes" doen en verbinden. Gaandeweg ben ik daarvan afgestapt, en heb mijn eigen constructies bedacht. Ik heb wel van allerlei verbindingsstukken, maar gebruik ze niet allemaal waarvoor ze bedoeld zijn. En ik sla ook gewoon lint om lint heen, of knoop het aan elkaar vast.
    Om lint in een T splitsing te verbinden gebruik ik ook wel karabijnhaakjes. Zijn minder duur dan poortgrepen en toch makkelijk los te koppelen.
    Als er een pony door het lint loopt en er zit een poortgreep aan vast, gaat die greep kapot. Logisch en liever dan dat het lint stuk gaat, maar als een greep niet nodig is, kies ik voor een karabijnhaak. Want die grepen zijn best duur.

    Tip voor poortgrepen: kies die waarbij het ijzer stukje (wat je in en verbindingsplaatje zou steken) krom loopt, en niet alleen verticaal. Anders dan waaien ze idd sneller eruit, en kunnen pony's ze er ook makkelijker eruit trekken.

    Als jij groen 4 cm breed lint kan vinden, ben ik benieuwd waar je dat haalt, ik heb alleen bruin gevonden.

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Buitenomheining deels prikpaaltjes? Waarom? Vind je dat niet eng? Ik heb een paard dat prikpaaltjes eruit trekt met zijn tanden (als er geen stroom op staat/de onderste draad te hoog zit), dus echt wel zeker weten dat mijn buitenomheining uit degelijke houten palen dient te bestaan.

  6. #21
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re:verbinding in de stroomvoorziening


    Voor een T-splitsing gebruik ik nu deze isolatoren:

    http://www.agradi.nl/afrastering/iso...ct/0003050/851

    Je kan het lint gewoon door laten lopen en hier een poortgreep aan hangen.

    Ik ben zelf al mijn houten palen aan het vervangen door T-palen, ideaal rot niet en toch stevig en ook makkelijk weer te verwijderen mocht het nodig zijn. Gewone prikpaaltjes als buitenomheining lijkt mij ook niet stevig, mijn paard sloopt ze ook en ze waaien met lint erin erg krom.

  7. #22
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.133
    Dagboek Berichten
    14

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Bij Sangliere.net (in Frankrijk) hebben ze groen, wit en bruin band in verschillende breedtes. en ook haken voor t-splitsing waar je het band kan laten doorlopen of voor meer stevigheid kan onderbreken, terwijl de stroom wel doorloopt.
    En ik zag net op de sanglieresite dat horsefriend in Nederland hetzelfde verkoopt: zowel t-splitsing
    http://www.horsefriend.nl/artikel/Om...splitsing.html
    als band in drie kleuren:
    http://www.horsefriend.nl/categorie/...Permanent.html
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  8. #23

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ik weet nog niet goed hoe ik het wil, ik denk min of meer 4 vaste weilanden. Buitenomheining van deels palen en deels prikpaaltjes.
    3 linten van 4 cm breed erop, shet en schaapproef.
    Waarom heb je dan T splitsingen nodig?
    ik heb een buiten omheiding en twee binnenvakken, wel giga grote hoor. En heb onder de grond door een lijntje lopen welke stroom zet op de omheiding. Deze kan ik los of vast koppelen door die platte plaatjes die hier ook al genoemd werden te gebruiken.
    Zo hoef je geen splitsingen te maken en is tevens veilig voor de beesten.

  9. #24
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marion
    In het begin wilde ik alles netjes en mbv speciaal daarvoor gemaakte "tooltjes" doen en verbinden. Gaandeweg ben ik daarvan afgestapt, en heb mijn eigen constructies bedacht. Ik heb wel van allerlei verbindingsstukken, maar gebruik ze niet allemaal waarvoor ze bedoeld zijn. En ik sla ook gewoon lint om lint heen, of knoop het aan elkaar vast.
    Om lint in een T splitsing te verbinden gebruik ik ook wel karabijnhaakjes. Zijn minder duur dan poortgrepen en toch makkelijk los te koppelen.
    Als er een pony door het lint loopt en er zit een poortgreep aan vast, gaat die greep kapot. Logisch en liever dan dat het lint stuk gaat, maar als een greep niet nodig is, kies ik voor een karabijnhaak. Want die grepen zijn best duur.

    Tip voor poortgrepen: kies die waarbij het ijzer stukje (wat je in en verbindingsplaatje zou steken) krom loopt, en niet alleen verticaal. Anders dan waaien ze idd sneller eruit, en kunnen pony's ze er ook makkelijker eruit trekken.

    Als jij groen 4 cm breed lint kan vinden, ben ik benieuwd waar je dat haalt, ik heb alleen bruin gevonden.
    Ik héb al groen lint van Ako, 4 cm Bij de plaatselijke boer gehaald.

  10. #25
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Buitenomheining deels prikpaaltjes? Waarom? Vind je dat niet eng? Ik heb een paard dat prikpaaltjes eruit trekt met zijn tanden (als er geen stroom op staat/de onderste draad te hoog zit), dus echt wel zeker weten dat mijn buitenomheining uit degelijke houten palen dient te bestaan.
    Nee, dat vind ik niet eng. Maar het is niet stevig.
    Het is nu gewoon te duur om alles met houten palen te omheinen.

  11. #26
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jolies allures
    Bij Sangliere.net (in Frankrijk) hebben ze groen, wit en bruin band in verschillende breedtes. en ook haken voor t-splitsing waar je het band kan laten doorlopen of voor meer stevigheid kan onderbreken, terwijl de stroom wel doorloopt.
    En ik zag net op de sanglieresite dat horsefriend in Nederland hetzelfde verkoopt: zowel t-splitsing
    http://www.horsefriend.nl/artikel/Om...splitsing.html
    als band in drie kleuren:
    http://www.horsefriend.nl/categorie/...Permanent.html
    Grappig, T splitsing bestaat dus wel, maar ook hier weer een systeem waarbij je de draad dus doormidden knipt. Zonde! Is nl niet nodig.

  12. #27
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ik weet nog niet goed hoe ik het wil, ik denk min of meer 4 vaste weilanden. Buitenomheining van deels palen en deels prikpaaltjes.
    3 linten van 4 cm breed erop, shet en schaapproef.
    Waarom heb je dan T splitsingen nodig?
    ik heb een buiten omheiding en twee binnenvakken, wel giga grote hoor. En heb onder de grond door een lijntje lopen welke stroom zet op de omheiding. Deze kan ik los of vast koppelen door die platte plaatjes die hier ook al genoemd werden te gebruiken.
    Zo hoef je geen splitsingen te maken en is tevens veilig voor de beesten.
    Nou ja, hoe je t noemt zal me een worst wezen natuurlijk. Maar de tussendraden moeten wel stroom krijgen Dus een plaatje, of dat ding die Saskia laat zien, lijkt me prima functioneren.

  13. #28

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    ach kan je ook zien of leg ik je wel uit op 1 april, er zijn ook wel "goedkope" oplossingen en hele draden voor de buitenzijde zonder "breuken"
    je wordt vanzelf creatief

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:verbinding in de stroomvoorziening

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Nee, dat vind ik niet eng. Maar het is niet stevig.
    Dat gaat bij mij niet samen: niet stevig = wél eng!

    Het is nu gewoon te duur om alles met houten palen te omheinen.
    Ik snap dat het een hele investering is, maar ik zou het niet durven met prikpaaltjes. Dan liever Marktplaats afstruinen voor tweedehands palen... dat hoeft niet eens zo heel veel duurder te zijn dan prikpaaltjes.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •