Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: zonnecellen

  1. #1
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    zonnecellen

    Hoi,

    In het kader van de recycling, zou ik het erg mooi vinden om de stroomvoorziening van de wei, op zonnecellen te laten verlopen.
    Vroeger voldeden die apparaten niet, te weinig krachtig. Maar we zijn nu wat jaren verder, de zonnecellen zijn verder ontwikkeld.
    Is er iemand die er ervaring mee heeft?

    Mijn man was erg gecharmeerd van de zonnecellen die weidezaum levert.

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:zonnecellen

    Nee, geen ervaring want ik heb hier gewoon netspanning in de buurt.

    Ik weet wel van iemand die zelf een timer op zijn zonnepaneel had geïnstalleerd, die ervoor zorgde dat het paneel meedraaide met de richting van de zon om zo nóg meer zonnestralen op te kunnen vangen. Ingenieus!

  3. #3
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zonnecellen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Nee, geen ervaring want ik heb hier gewoon netspanning in de buurt.

    Ik weet wel van iemand die zelf een timer op zijn zonnepaneel had geïnstalleerd, die ervoor zorgde dat het paneel meedraaide met de richting van de zon om zo nóg meer zonnestralen op te kunnen vangen. Ingenieus!
    Dat is knap!

    Ik las in het oudere topic dat Wilrieke die van gallengher gebruikt.
    Meer mensen die de omheining op zonnecellen hebben werken?

  4. #4

    Re:zonnecellen

    yep heb ik je mag wel effies komen kijken met manlief. Zo ver is het niet voor jullie en kan je met woefje meteen een mooie boswandeling maken :lol: Of we hebben het er 1 april wel even over.

    Ik heb een vrij groot panneel (95 watt) aangesloten op 2 accuus en daar staat het schrikapparaat op aangesloten en binnenkort ook verlichting.
    Daar moet ik nog effies wat voor knutselen. Ligt er deels al maar nog niet zoals ik zou willen hebben.
    Ook een apparaatje zodat je kan zien of hij het doet. is wel handig.
    Heel simpel om zelf aan te leggen. En best betaalbaar al zeg ik het zelf.
    Bedrijf is niet zo heel ver rijden bij jullie vandaan zit in Noord-Holland. Daar kan je zien wat je koopt na afspraak.
    geloof alles bij elkaar iets van 350 euro (excl accus)

  5. #5
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zonnecellen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    yep heb ik je mag wel effies komen kijken met manlief. Zo ver is het niet voor jullie en kan je met woefje meteen een mooie boswandeling maken :lol: Of we hebben het er 1 april wel even over.

    Ik heb een vrij groot panneel (95 watt) aangesloten op 2 accuus en daar staat het schrikapparaat op aangesloten en binnenkort ook verlichting.
    Daar moet ik nog effies wat voor knutselen. Ligt er deels al maar nog niet zoals ik zou willen hebben.
    Ook een apparaatje zodat je kan zien of hij het doet. is wel handig.
    Heel simpel om zelf aan te leggen. En best betaalbaar al zeg ik het zelf.
    Bedrijf is niet zo heel ver rijden bij jullie vandaan zit in Noord-Holland. Daar kan je zien wat je koopt na afspraak.
    geloof alles bij elkaar iets van 350 euro (excl accus)
    Oh, gaaf inge!!
    Ik kom graag met manlief kijken. Hoeveel hectare omhein je, of liever gezegd, hoeveel km?

  6. #6

    Re:zonnecellen

    oeps...ehhhh...hmmmmm....km....???
    ik heb om en nabij totale opp driekwart ha.
    4 lagen lint (dat krijg je met mini's :lol en mais aan 1 zijde waar niet van gesnoept mag worden.
    En aan de binnenzijde twee grote vakken met drie lagen lint en deze worden tijdens het graasseizoen dmv strookbegrazing weer vergroot en verkleind met tussen draadjes en prikpaaltjes. Deze draadjes...ja ik ben heel slordig, maar nog geen goede oplossing (lees betaalbare en handige) manier gevonden en knoop dit gewoon vast aan het lint van het vak.
    Er staat wel iets minder stroom op maar tot nu toe blijven ze er wel vanaf. Dus naw net genoeg om respect te hebben.

    ik moet dus effies rekenen in km
    maaruh kom gezellig langs zou ik zo zeggen.

  7. #7
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:zonnecellen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    oeps...ehhhh...hmmmmm....km....???
    ik heb om en nabij totale opp driekwart ha.
    4 lagen lint (dat krijg je met mini's :lol en mais aan 1 zijde waar niet van gesnoept mag worden.
    En aan de binnenzijde twee grote vakken met drie lagen lint en deze worden tijdens het graasseizoen dmv strookbegrazing weer vergroot en verkleind met tussen draadjes en prikpaaltjes. Deze draadjes...ja ik ben heel slordig, maar nog geen goede oplossing (lees betaalbare en handige) manier gevonden en knoop dit gewoon vast aan het lint van het vak.
    Er staat wel iets minder stroom op maar tot nu toe blijven ze er wel vanaf. Dus naw net genoeg om respect te hebben.

    ik moet dus effies rekenen in km
    maaruh kom gezellig langs zou ik zo zeggen.
    Zullen we 1 april een afspraak maken? Ik kom idd erg graag kijken. Maar voor nu koop ik dat ding toch niet, geld gaat nu op aan nieuw draad en palen ed. Vind t wel erg fijn om te weten dat jij een systeem hebt, wat werkt!

  8. #8

    Re:zonnecellen

    ja doen we natuurlijk
    ja de centen gaan wel rollen met een beetje goede omheining
    zelfs toen het vroor werkte het.
    Ken nog wel een paar mensen die er nog langer mee werken dan ik en ook deze zijn erg tevreden.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •