Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Wat laten zien op demo?

  1. #1
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Wat laten zien op demo?

    Hoi lieve forumvriendinnetjes,

    In mei is er open dag hier op stal. Nou ben ik gevraagd om die dag een demo te verzorgen van 30-45 minuten. Onzettend gaaf, maar ook heel spannend, want wát ga ik laten zien? Het wordt geen 'Parelli' demo, omdat ik geen echte Parelli instructeur ben, maar wat ik doe is wel allemaal op Parelli gebaseerd. Er wordt ook een demo rechtrichten/academische rijkunst gegeven, en een demo paardenmassage, en een rondleiding door de bewegingsstal o.a. Wij maken alledrie een aanbieding voor een aantal lessen of clinicdag o.i.d., dus het zou leuk zijn als mensen na een demo getriggerd worden om meer van ons te willen. Nu is mijn vraag aan jullie: wat zou leuk zijn om te laten zien in mijn demo? Ik heb beschikking over een bak of roundpen, en kan een trailer gebruikt worden, er zijn speelattributen als ballen, tonnen en blokken aanwezig. Mijn hoofd loopt over van enthousiasme, en ik vind het moeilijk een gericht plan te maken van wat ik zou kunnen laten zien.

    Alvast ontzettend bedankt!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  2. #2
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Wat laten zien op demo?

    Wat gaaf voor je Il!!

    Het eerste dat in me opkomt is jezelf te onderscheiden van de andere demo's. En een duidelijk thema te bedenken voor jouw demo waar je alles aan koppelt. De andere thema's hebben te maken met fysieke training. Jij zou dus kunnen kiezen voor mentale training. Of het richten op plezier met je paard (dressuur is al snel wat serieuzer). In ieder geval ook duidelijk maken dat het elkaar allemaal aanvult, zodat klanten niet hoeven te kiezen tussen jullie lessen maar beide kunnen doen

    Komen er ook kinderen naar de open dag? Dan kan je die ook betrekken in je demo. Die vinden het meestal niet zo eng om zo maar naar voren geroepen te worden (en volwassenen wel!).

  3. #3
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Wat laten zien op demo?

    Ik denk dat je het meeste scoort met je connectie te laten zien. Jullie hebben een superconnectie en diep van binnen wil iedereen toch net dat met zijn/haar paard bereiken. Ik denk dat dat het beste tot uiting komt door @liberty dingen te tonen of rijden zonder hoofdstel (indien dat kan met zoveel volk erbij natuurlijk).
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Wat laten zien op demo?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
    ik vind het moeilijk een gericht plan te maken van wat ik zou kunnen laten zien.
    Je zou er deels een openbare les van kunnen maken. Misschien vindt "C" het wel erg leuk om mee te doen aan je les? Zou ze die spanning/opwinding aankunnen? Op die manier kan je Deal in Dreams mooi in bedrijf kan laten zien. In het andere deel kan je dan met Bruut wat grondwerk laten zien, waardoor je je andere belangrijke part of the deal laat zien: de relatie met je paard.
    Waarmee wil je je onderscheiden met je bedrijf: dát laten zien.

    Leuk voor jullie zeg!!

  5. #5
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re:Wat laten zien op demo?

    Gaaf Ilian!

    Wanneer is dat? Misschien vind ik het wel leuk om te komen kijken

    Het lijkt mij gaaf als je laat zien dat je al heel snel iets kunt bereiken. Inderdaad zoals je lessen met C. Het vooral toegankelijk houden voor iedereen. En dan laten zien waar je uiteindelijk uit kunt komen.

    Succes ermee

  6. #6
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re:Wat laten zien op demo?

    Je zou ook een demo kunnen geven over het "nut" van grondwerk. Beginnen met wat dingen online (en/of liberty als dat gaat) met daarbij wat uitleg over lichaamshouding/energie en hoe die je paard beinvloeden. Daarna bijvoorbeeld trailerladen om een toepassing te laten zien van wat je allemaal kan als de communicatie met je paard eenmaal fijn is, en misschien nog een stukje freestyle (springen?)om te laten zien dat wat je om de grond doet een goede voorbereiding is voor het rijden en hoe dat doorwerkt. 30-45 Minuten is best lang en ik denk dat mensen die zelf nog niet met nh/parelli bezig zijn het leuk vinden als er veel verschillende dingen inzitten zodat hun aandacht er goed bij blijft.
    Super gaaf dat je een demo mag geven, ik ben heel benieuwd
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  7. #7

    Re:Wat laten zien op demo?

    Wat ik zou willen zien is het NUT van Parelli.

    Dus sideways towards bij het opstappen.
    Eenvoudig trailerladen.
    Partnership bij opzadelen.

    Mensen vinden over het algemeen dat het prima gaat tussen hen en hun paard en als jij dan wat extra dingen kan laten zien dan denken ze wellicht: maar verrek, dat is handig. Als je rond gaat rijden zonder zadel en hoofdstel, dan is dat prachtig maar denken mensen misschien: ja dat kan zij met haar makkelijke pony....

    Mijn mening, hoef je niet mee eens te zijn.

    Wanneer kom je eten?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:Wat laten zien op demo?

    Wat ik ooit gedaan heb op een demo van staldag is 7 games laten zien en dan vooral gericht op veiligheid. Dat je je paard leert om met druk mee te gaan en niet er tegen in. Leren wennen aan voorwerpen.
    In het kader van veiligheid veel friendly met touw over het hele lijf en benen en dat je paard daar niets op doet

    Ik heb kort wat on line laten zien en daarna, ook een beetje voor de show liberty. Het plezier wat je met je paard kunt hebben als je een taal hebt.

    Ondertussen heb ik bij de squeeze game ook uitgeleg dat een trailer de ultime squeeze is. Dan snappen ze ook waarom een trailer bijvoorbeeld eng is voor paarden.


  9. #9
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:Wat laten zien op demo?

    Misschien kun jij voorbereiding op een endurance wedstrijd laten zien? ( wat je allemaal doet voor je veilig buiten kunt rijden? Pre flight check? One rein stop, emergency dismount??).
    Over hindernissen ( en blauwe plastic zeiltjes ipv waterplas)??

    Zomaar wat ideetjes.

  10. #10
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:Wat laten zien op demo?

    Volgens mij moet je ook iets Wow laten zien zodat de mensen willen weten How.

    En dan vind ik liberty het mooiste om naar te kijken, en denk ook aan aangepaste muziek, vind ik ook altijd zeer belangrijk
    "Dromen komen uit..."

  11. #11
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:Wat laten zien op demo?

    Ik denk dat veel mensen "om" gaan bij het zien van fancy stuff.
    Als je ze daarmee kan boeien, kan je ze ondertussen het nut uitleggen.
    Started!

  12. #12

    Re:Wat laten zien op demo?

    Ik denk dat het afhankelijk is van het doel dat je voor deze demo wilt stellen.

    @Liberty maak je zeker indruk, maar veel mensen vinden het voor zichzelf niet haalbaar. Dus als je lesklanten wil trekken, kun je meer gaan voor nuttige dingen, en plezier voor je paard (en jezelf). Iets laten zien wat voor iedereen 'haalbaar' is, maar wat jou onderscheidt van de rest van de demo's. Als je weet wat je doel gaat worden, kun je daarna je plan maken.
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Wat laten zien op demo?

    Ik zou het ook een beetje opdelen in 2 gedeeltes, en dan zou het denk ik superleuk zijn als een van je lesklantjes gewoon rustig de seven games laat zien en jij het nut daarvan kunt uitleggen, daarnaast zou ik zeker even gaan showen want jullie hebben zo,n gave connectie, dus lekker @liberty wat dingen doen in de bak, en daar kunje de nuttige dingen natuurlijk wel bijpakken, dus flink wat flapperen met plastic of laten zien dat je op paard makkelijk een regenjas aan/uit kunt doen zonder dat hij schrikt en idd ergens op gaan staan dat hij naar je toekomt en je opstapt. Supergaaf dat je dit gaat doen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.875

    Re:Wat laten zien op demo?

    Wauw, goede reacties, thnx!! Daar kan ik wel wat mee, een beetje orde in mijn chaos-enthousiasme
    Het wordt denk ik inderdaad iets met het nut van Natural Horsmemanship met wat facy stuff voor de 'wow before how'. Dank, dames! Een lesklantje zal ik er niet zo snel in betrekken denk ik, dan moet ik me ook nog om hun zenuwen bekommeren. Lijkt me niet zo set-up-for-succes. Gelukkig duurt het nog bijna 2 maanden, en zit de Equiday er nog tussenin met 3 demo's, mooi gelegenheid om demo-savvy op te bouwen Ik hou jullie op de hoogte, ontzettend bedankt voor het meedenken!

    En Roos, graag snel weer een eetdate
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

    www.dealindreams.nl - realise your dreams!

  15. #15
    Actief Forumlid sonja w's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Locatie
    arendonk ( B)
    Leeftijd
    56
    Berichten
    228

    Re:Wat laten zien op demo?

    Mijn Parelli-start is er gekomen doordat we naar een paarden- en hondenfag gingen kijken, toen we eraan kwamen was het net beginnen te gieten van de regen , en we mochten zo naar binnen , want ...de meeste dingen werden toch afgelast , de eerste demo was bezig : een Parelli demo , ik had men eigen er nooit zo in verdiept, vond het altijd maar een " vreemde cowboy die rare dingen met zen paarden deed ", maar deze vrouw was zo leuk met haar paardje bezig , het leek wel of de zon gewoon scheen , zo fijn vonden ze het allebei , toen dacht ik " dit wil ik ook gaan doen met Gitano " . ze deed allerlei dingen zonder hoofdstel , erop gaan staan , verschillende games , met wat leuk speelmateriaal , maar door het plezier dat van beide afstraalde ben ik "omgegaan"

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •