Zullen we dan maar ?
Ik ben 2 dagen als toeschouwer/groom/zelfbenoemde EHBOer/notulist/dummy-paard mee geweest. Allereerst vond ik dat Birger super is zowel met paarden als met mensen! Hij legt uit op een heldere wijze, vergezeld van de nodige humor. Als je iets echt niet snapt met woorden, wordt je gebombardeerd tot paard en laat hij je voelen hoe iets werkt, wat ik zelf erg leerzaam vond. Ik heb veel aantekeningen gemaakt en nu mijn L2 pakket binnen is met de post, ga ik zsm aan de slag!
De eerste dag was volgens veel deelnemers nogal basic. Ik denk dat het vooral was voor Birger om te kijken hoe ver iedereen was en hoe hoog de lat gelegd kon worden voor de volgende twee dagen.
Ook de toeschouwers hebben zich niet verveeld, want de score van die dag was:
Bij de paarden:
- 1 schrammetje op pijpeen
- 1 ernstig verdwaasde fjord na Birgers 'No eating policy'-behandeling
Bij de mensen:
- 2 van paard af gelanceerd
- 1 bloedneus
- 1 tand door lip
- 1 uitdroging/bijna zonnesteek
- 1 pijnlijk been door schop van paard
Het lijkt me duidelijk dat dag 1 vooral voor de mensen even opstarten was. Tijdens dag 2 werd er echter revanche genomen, want geen een paard haalde het nog in zijn hoofd te gaan grazen zonder toestemming, de voorheen verdwaasde fjord danste letterlijk met zijn baasje over het grasveld en er zijn geen lanceringen meer geweest of gewonden gevallen. De harmony begon zijn intrede te doen!
Nu kan ik wel een superlang stuk gaan schrijven over wat er allemaal verteld is, maar dat is zoveel en het is voor iedereen weer anders geweest. Ik zou zeggen: barst los met de verhalen!
Bladwijzers