Op de eerste dag van de cursus had shaf een trap gekregen van Sjo, heel klein wondje op zijn been, liepen een paar druppeltjes bloed uit maar binnen no-time was het ook gewoon weer gestold en dicht.
Hij liep er niet kreupel op ofzo.
Volgende dag (of eigenlijk al zo gauw het bloeden gestopt was) werd het rondom die plek een beetje dik. Niet warm, niet kreupel, gewoon een lichte zwelling.
De laatste dag van de cursus echter, was het been vanaf boven de knie tot aan de kogel helemaal opgezet. Warm, dik en zo pijnlijk dat shaf niet eens meer kon lopen De wond was groter en bloedde erg. Waarschijnlijk een nieuwe klap op dezelfde plek.
been gekoeld (thanks voor iedereen die zich over mijn paardje ontfermd heeft!!!) DA gebeld (die was er gelukkig vrij snel) en al snel de conclusie: ontstoken... 2 dikke spuiten in zn ader, moet nu 3-5x per dag koelen, klein beetje stappen en poedertje voeren.
Echt balen dat dit net tijdens de cursus gebeurt
Gelukkig staat shaffie nu weer lekker met zn vriendjes (en vijand in een hele grote wei. Wel allemaal apart nog in paddockjes
Ik hoop dat hij snel weer goed loopt, want ik wil nu echt weer heel graag rijden en alle huiswerk van het kamp oefenen.
Bladwijzers