Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Verdikkingen bij ribben?

  1. #1
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Verdikkingen bij ribben?

    Nu kan ik een heel verhaal houden, maar een foto is het meest duidelijk denk ik.


    Het zijn wel echt verharde delen. Soms zag ik weleens iets zitten, maar zo duidelijk als hier is eerder niet gebeurd.
    Vanmorgen was er bijvoorbeeld weer vrijwel niets te zien. Ze zitten alleen op de ribben. Ze heeft ook weleens een verdikte plek op de singelplek gehad.

    Vroeger (nou ja, bijna 3 jaar geleden voor het laatst) heeft ze wel een soort van allergische reactie gehad.
    Maar dit waren kleine bultjes over het hele lichaam. Kwamen op en waren met enkele uren weer weg.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  2. #2

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Het kan misschien wel weer een allergische reactie zijn, maar dan in mindere mate dan de vorige keer?

    en het lijkt ook een beetje op :

    Nodulaire necrobiosis (equine collagenolytic granuloma, eosinophilic granuloma)
    Dit is één van de meest voorkomende huidaandoeningen bij het paard met 'bulten' onder de huid. Ze kunnen overal op het lichaam aanwezig zijn, maar met name op de rug, de schoft en de hals. Het paard heeft er weinig of geen last van en doorgaans is er ook geen jeuk. De oorzaak is onbekend, ofschoon wordt gedacht aan een allergie voor insektenbeten. Misschien dat je het daarom ook vaker in de warme jaargetijden ziet. Een behandeling is niet nodig (waarschijnlijk zelfs het beste), maar bij heel veel bulten kunnen corticosteroiden een gunstig effect hebben.

    (http://www.dierenklinieklemmer.nl/in...eningen_paard/)

    Alleen bij daar staat de ribben niet bij.
    Maar ik ben geen dierenarts natuurlijk....
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Bedankt voor je reactie.

    Vorige keer waren ze wel echt heel klein. Vaak als ze natgeregend was, dus ik zei al, ze is allergisch voor regen.
    Ze leek er toen inderdaad geen last van te hebben, gelukkig.
    Nu zijn het echt grotere plekken, ik las op die website ook iets van oedeembulten.
    En ik ben ook geen dierenarts. 'Vervelende' is dat als de dierenarts komt ze dus geen bulten heeft. Ik vond het wel apart nu alleen op de ribben.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Dit ziet er exact hetzelfde uit als de bulten die mijn eerste pony had. Hij was al wat ouder maar had ze al zijn hele leven. Bij hem werd het voornamelijk erger als hij de wei op ging en ging weer gedeeltelijk weg in het stalseizoen. Nooit druk om gemaakt, maar onze dierenarts dacht toendertijd dat het door eiwit of insectgen of een combi van beiden kwam.

  5. #5
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Deze pony staat een uurtje per dag ofzo op de wei nu na rustig opbouwen. Voorlopig mag ze nog even niet meer en probeer ik haar veel beweging te geven.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  6. #6
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Kate heeft deze bulten extreem gehad, ze zat echt helemaal onder. Bij haar was het een allergische reactie op in eerste instantie insecten, later ook op gras, brok en pollen. Sinds ze op hypoallergeen voer staat, de pollenallergie wordt behandeld en ze bij de minste verdenking van bulten drainage krijgt, is ze er vanaf.

    In dit geval denk ik dat het gras de boosdoener is .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  7. #7
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Ik blijf het wel apart vinden. Ze zitten echt alleen op de ribben. Verder is nergens op het lijf iets te vinden.
    Ik zou het verschrikkelijk vinden als dit echt van het gras is. Eerdere jaren stond ze met strookbegrazing zelfs 24/7 op het gras zonder een bultje of dergelijke.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #8
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Wat vervelend zeg!

    Ik kan je niet helpen. Maar ik dacht wel, misschien zou je deze foto op kunnen sturen naar je dierenarts? Of laten zien als hij er is. Het is wel een hele duidelijke foto. Hij kan dan niet er aan voelen natuurlijk...maar misschien weet hij van de foto ook wel te vertellen wat het is?

  9. #9
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    Denk ook best even DA laten kijken. Ik heb een paard gekend met heel gelijkaardige bulten (op dit zicht dan) en die had het van de insectenbeten.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  10. #10
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Verdikkingen bij ribben?

    DA laten kijken is altijd erg onhandig, gezien ze er lang niet altijd zitten. Ik heb dit al eerder met een bult gehad, toen kon de dierenarts nog niets zeggen.
    Insectenbulten denk ik niet. Lijkt me sterk dat die alleen hier zitten terwijl ze hier amper gestoken wordt. Ze wordt vooral op hals en bovenop haar rug gestoken. Terwijl dit alleen op de ribben zit.

    Wen, ik heb mijn dierenarts gemaild (had nog een paar vragen), geen idee of ze er zo iets over willen/kunnen zeggen.
    Ik ga alleen voor dit geen dierenarts langs laten komen. Maar misschien wil ik hem binnenkort toch voor wat dingen langs laten komen en als ze er dan toevallig wel zijn kan die ernaar kijken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •