Mijn jip en janneke uitleg erbij :P
Mijn duits is niet zo goed dus ik geprobeerd te omschrijven wat ik zie.
Graag verbeteren als het niet klopt!
Uhm als ik het goed begrijp: gaat het bij de galop om een juiste 'stuw kracht' (van achter naar voor) het paard loopt bergopwaarts. Het pijltje geeft aan hoe de hoofdhouing mag zijn. Dus iets voor de loodlijn. Zo kan het paard het best galoperen.
Het verschil in de galop zit in de takt. Bovenste is een 3 takt (zoals het hoort) en onderste een 4 takt je ziet dat het paard daar ook 1 achtervoetje op tilt (niet goed)
In een correcte draf blijven de achter midden voet (ahterbeen) en onderarm (voorbeen) diagonalen, gelijk. Waardoor het paard met zijn achterbeen ondertreed onder het zwaarte punt. Op deze manier kun je ook de piaffe en de passage rijden.
Bij de stap onderste plaatje zie je dat het paard niet goed in zijn spoor loopt, dat zie je op plaatje 1 wel. Hij loopt dus te kort (treed niet onder, geen goed ruggebruik,buikspieren)
Verder zie je bij de bovenste plaatjes een ronde rug, bij stap zie je het duidelijk. De onderste heeft een hoek bij de lendenen en de bovenste een ronde vorm. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.
Bladwijzers