Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Thesis grondwerk

Thesis grondwerk

Dit jaar doe ik mijn thesis over grondwerk bij paarden. Als eerste heb ik alle leerprocessen e.d. uitgelegd, maar nu zit ik wat vast.
    Ik zou graag de parelli games uitleggen en welke leerprocessen daarbij komen, maar dan heb ik nog niet genoeg. Weten jullie nog leuke ideeën?

Daarnaast moet ook alles wetenschappelijk verklaard zijn. Nu zit ik hier met wat wetenschappelijke artikels van Andrew Mclean. Misschien kan ik het belang van grondwerk nog verder uitleggen bij jonge paarden als voorbereiding op het zadelmak maken?

Er is zoooooo veel dat ik gewoon niet kan kiezen over wat ik moet schrijven
    Leuke ideeën zijn dus echt welkom

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    42

Re:Thesis grondwerk

Wat een leuk onderwerp voor je thesis!

Misschien kan je schrijven over motivatie? De manier waarop paarden gemotiveerd worden bij grondwerk. Bijvoorbeeld door zelf het goede antwoord te zoeken ipv het foute af te straffen. Beide manieren zijn effectief om je resultaat te behalen, maar bij de eerste methode krijg je een gemotiveerder paard.

Is maar een idee hoor. Ik weet niet of je er iets mee kan?

Ken je het boek 'natural horsemanship explained' van Miller? Daarin staan veel wetenschappelijke verklaringen voor diverse grondwerkmethodes (ook veel over Parelli). Erg interessant en duidelijk boek

Ik ken iemand in Nederland die wetenschappelijk onderzoek over NH verzamelt voor haar bedrijf. Als je wil kan ik jullie met elkaar in contact brengen?

Bedankt! Dat helpt me al heel wat voort! Nee die boek kende ik niet, ga er zo eens heen zoeken op internet!
    Ja dat zou leuk en zeer intressant zijn!
    Alvast bedankt!

misschien kan je wat met het laatste boek van Martin Black: Evidence-Based Horsemanship
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Bladwijzers

Forum Rechten