Sinds een week heeft Shari op beide voorbenen, op exact dezelfde hoogte en plek, een schaafwond. Deze zitten net onder het gewricht tussen kroonbeen een pijpbeen (heb even geen idee hoe dit heet). Ik zal morgen eens proberen een foto te maken. In het begin waren ze beide nog vrij klein (1cm doorsnede), maar ondertussen worden ze steeds groter. Elke ochtend als ik op de wei kom heeft ze weer bloed aan haar been zitten, en is 1 (of beide) wondjes weer open.
Ik ben de hele wei al 3 keer doorgelopen, maar kan niks vinden wat deze wondjes kan veroorzaken. Ze zitten te laag om van het draad te zijn, en zijn te symetrisch om van stoten te komen. Vooral het feit dat ze constant erger worden vind ik vreemd. Shari is best wel eens klunzig, maar is toch te slim om zich steeds aan hetzelfde voorwerp te snijden.
Nou dacht een weidegenootje aan vliegenlarven of iets dergelijks. Maar ook daarvoor vind ik het vreemd dat ze op exact dezelfde plek zitten. Zou zoiets kunnen?
Heeft iemand enig idee waar ze dit van zou kunnen krijgen? Wellicht mis ik iets in mijn speurtocht.
Bladwijzers