Wie heeft er misschien nog tips. Al een poosje ben ik goed bezig in freestyle level 2 en wil ik er graag naar toe werken dat we lekker buiten "kunnen" gaan rijden. De reden dat ik dit nog niet doe is omdat Kyra erg dominant is en op de buitenrit to much horse voor me is. Ik ben in de bak aan het oefenen en met mezelf afgesproken dat haar reactie op mijn fases 100% moet zijn voordat ik weer alleen met haar buiten ga rijden. ( savety first! )
Ik check voordat ik ga rijden altijd online mijn ingredienten en wil een respons op fase 1 en 2 voordat ik erop stap. Kyra doet super goed haar best en we rijden voornamelijk op energie en focus. Maar............. de backwards gaat ZOOOOOOOOOOOO langzaam . Als ik de teugels oppak of ik geef met de energie aan dat ik wil dat ze backwards gaat reageerd ze meteen maar de vonken spatten er NOOIT vanaf!! Gister probeerde ik het op te lossen door mijn hulp met de teugel steeds heftiger te maken totdat ik een snellere backwards kreeg maar in plaats van een snellere backwards kreeg ik juist een verwarde Kyra ( zo zielig forgive me! ) Op de grond kan ik mijn yoyo effectief maken door een quick fase 2,3,4 te doen. Op een of andere manier kan ik maar niet verzinnen hoe ik dit in freestyle moet hebben. Wie o wie heeft een tip.
Bladwijzers