Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Probleempje...

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Probleempje...

    Hai allemaal!

    Ik ben hier nieuw, dus even voorstellen, ik ben Dunya en natuurlijk fanatiek Parelli student! Ben met vorig paard in level 2 gestopt, ben nu met een ander paard 3 weken level 1, maar hij is zo ongeveer op een paar dingetjes na klaar voor level 2! Maarrr...het probleem. Het is niet mijn paard en zijn baas vindt het nodig om hem in training te zetten bij een stal die heel erg op 'de bespiering' is. Longeren met pessoa, rijden met slof, dat soort dingen. Ik vind het helemaal niets. Ik rijd hem met een halstertje natuurlijk, het spreekt elkaar dus totaal tegen! Besloten is dus om tijdelijk Parelli te stoppen!!! Wat vinden jullie hier nou van...? Het klopt toch niet dat een paard daar beter van wordt, en dat Parelli 'maar iets leuks voor erbij is waar een paard geen spieren van krijgt'?

    Groetjes Dunya.

  2. #2
    ik vind het verschrikkelijk erg dat mensen zo negatief tegenover parelli staan ! ze denken dat we maar wat spelen met onze paarden , maar ze begrijpen niet dat we onze paarden iets voor ons laten doen omdat ze het willen en niet omdat ze daartoe gedwongen worden !
    de oefeningen die je met parelli doet zijn oefeningen waarbij ze hun achterhand moeten gebruiken en verzameling krijg je als de achterhand onder is ! een paard moet zichzelf leren dragen en als hij ertoe gedwongen word met bv pessoa en dergelijke dan krijg je verzet en rugproblemen , heel veel goede dressuurpaarden lopen op de voorhand enkel een paar goede dressuurruiters laten hun paard met de achterhand onder lopen !
    als je naar de video van parelli kijkt dan zie je dat zijn paarden hun achterhand gebruiken dus dat is toch wel voldoende bewijs dat parelli de achterhand traint !
    al de oefeningen in elk level hebben maar 1 doel en dat is uiteindelijk verzameling aan een losse teugel , je paard draagt zichzelf ! als je een paard in de weide ziet lopen zie je dat ze perfect met de achterhand onder lopen ! wanneer men op een paard gaat zitten breng je het paard uit balans , de bedoeling is dat je zo op je paard zit zodanig dat je hem niet hindert in zijn bewegingen , laat hem je dragen en beweeg met hem mee , daarvoor zijn oefeningen zonder zadel goed ! als je je laat dragen door je paard en vloeiend met zijn bewegingen meegaat zou ik niet weten waarom hij geen bespiering zou ontwikkelen ! het is juist doordat mensen verkeerd op een paard gaan zitten en zo hun paard hinderen waardoor het paard de verkeerde spieren ontwikkeld !
    paarden die gedwongen worden om iets te doen gaan vroeg of laat in protest , daarom hebben zoveel mensen problemen met hun paard en gaan ze steeds maar bv een scherper bit gebruiken !
    parelli leert mensen om in harmonie te zijn met je paard en wat is er mooier dan een paard dat in harmonie leeft met zijn ruiter zonder dwang , gewoon omdat hij 1 is met zijn ruiter !!

    het is voor je moeilijk omdat het niet je eigen paard is maar ik vind het zo een zonde dat je alles wat je met hem bereikt hebt zonder dwang nu verloren gaat doordat mensen niet willen zien dat het ook anders kan dan scherpe bitten en bijzetteugels .
    ik zou zeggen probeer hen te overtuigen van jouw kennis maar het zal niet gemakkelijk zijn om die mensen op andere gedachten te brengen !

    veel succes ermee !!

    groetjes
    a dog is for life not just for christmas !

  3. #3
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6
    Hoi Dunya,

    Wat erg voor je dat het zo moest lopen!!!!!
    Ik begrijp heel goed wat je denkt maar een ding moet je bij mensen met paarden niet proberen en dat is ze op andere gedachten proberen te brengen.
    Iedereen heeft namelijk het beste voor met zijn paard en niemand zal er bewust voor kiezen zijn paard de vernieling in te rijden!
    Dus ook deze mensen doen hun uiterste best om van hun paard iets goeds te maken. Als jij ze daar dan op aanspreekt bereik je alleen maar een averechts effect......het lijkt wel of je bezig bent de opvoeding van hun kind te bekritiseren als je dat doet!

    Het enige wat je kan doen is je neerleggen bij hun besluit en als het paard terug komt de draad weer oppakken of tegen de mensen zeggen dat je het niet eens kan zijn met hun handels wijze en hoe moelijk het ook is afstand nemen van het paard en de mensen!

    Als je de draad weer oppakt na een tijdje weet ik zeker dat het paard het heel leuk vind dat hij weer eens wat anders mag doen...
    En wat ik vaak heb gehoord van mensen uit mijn paardenhouderij klas is BEWIJS MAAR DAT HET WERKT
    Dus je gaat rustig door schept niet op en doe wat je moet doen.....
    Zij lopen op een bepaald moment vanzelf tegen problemen op maar help alleen als ze erom vragen.....
    Zo kan je heel langzaam zonder ze kwaad te maken toch het voordeel van Parelli duidelijk maken.....maar het kan een lange weg zijn met voor jou veel teleurstellingen.....

    Heel veel succes en maak een juiste beslissing!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3
    Hey!

    Thanks voor jullie lieve reacties! Jullie benadrukken precies wat ik al dacht, ik ben absoluut overtuigd over de Parelli methode, het is alleen dat ik het niet precies kan uitleggen aan anderen, vooral mensen die zo tegen zijn en dus moeilijke argumenten gaan geven! ;o)

    Die eigenaar van dit paard ziet dat Parelli echt iets goeds voor dit paard doet, maar wil toch beginnen met die training, onder voorwaarde dat ik hier een deel in heb. Ik weet nog niet wat ik doe, ik ga hem jullie antwoorden laten lezen, want ik ben er heel zeker van dat hem trainen met allerlei hulpmiddelen bullshit is en ik ben zeker niet van plan om daarin mee te gaan.

    Duss..de beslissing is nog niet genomen, ik zou dolgraag verder gaan met hem, Parellien met hem is zooo cool! By the way, ik ben hier nieuw dus..hoe lang doen jullie al Parelli? Eigen paard?? Hou jullie op de hoogte!!

    Groetjes Dunya

  5. #5
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669
    Tja het is nu eenmaal wel een feit dat fysieke fitheid pas in level 3 behandeld wordt. Dus wat dat betreft heeft de eigenaar van het paard dus wel gelijk... Wat niet wil zeggen dat een paard helemaal geen spieren ontwikkeld als je level 1 en 2 doorloopt. Maar de spieren die de eigenaar graag ontwikkeld wil zien worden komen pas aan de orde in level 3. Jouw taak dus denk ik om hem ervan te overtuigen dat ie een zo ontzettend veel beter luisterend, mega licht aan de hulpen staand, bom proof en emotioneel fit paard krijgt als ie jouw je gang laat gaan ipv het dier naar die stal te sturen.

    Mocht hij het paard desondanks toch naar de stal sturen dan zou ik mij terugtrekken denk ik. Als het echt zo'n stal is als jij zegt dan is het alleen maar verwarrend voor het dier.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  6. #6
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33
    Laat je niet van de wijs brengen hoor!!! Gewoon je eigen gevoel volgen.
    Ennuh, dat over het niet goed opbouwen van de spieren met Parelli is absolute onzin. Als je wilt mag je een paar foto's laten zien van mijn paard van 4 jaar en toen ze twee jaar was. Ze heeft enorm veel spieropbouw en kracht in haar rug opgebouwd met niks anders dan Parelli!

    Sterker nog, ik vind haar de spieropbouw van een zesjarige hebben nu en ze was zeker sterk genoeg om een ruiter aan te kunnen toen ze 3,5 jaar was en moeilijke oefeningen te doen als zijwaarts en achterwaarts. Ze is nu een paar maanden echt onder het zadel (via de Parelli-methode) en ik verbaas me er nog steeds over hoe veel ze eigenlijk al kan en hoe goed ze eigenlijk met mij op haar rug in balans loopt. Nee, mij zouden ze zoiets dergelijks niet meer kunnen wijsmaken hoor. Heb nu zelf ervaren dat wanneer je alles langzaam met Parelli opbouwt, je een veel sterker paard krijgt. Mentaal, emotioneel en fysiek! :

    Zet 'm op!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3
    Hai dames!

    Weer even geleden, maar 'k dacht, zal jullie nog ff laten weten hoe dit afgelopen is! Niet veel bijzonders..de eigenaar wil toch heel graag proberen het te combineren en ik ben daar voorlopig mee akkoord gegaan al heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik die trainingsmethode drie keer niks vind. Ook nu we met wel drie personen met hem werken kan ik hem maar drie dagen per week doen...behelpen dus..maar beter dan niets. Ik hoop maar dat die training niet al te lang duurt en ik gewoon verder kan gaan.
    Vandaag weer voor het eerst geweest na weken niet, hij had zoiets van huh, maar daarna had ie 't snel weer door! Heb alleen grondwerk gedaan, maar ging weer super! Alleen driving game weer 't oude probleempje, als ik zijn voorhand wil drijven stappen zijn achterbenen mee, maar van instructeur had ik al tipje, dus blijven oefenen!
    Duss..hoop met jullie allemaal goed, ikke ga weer lekker verder, ik blijf ervan balen dat ik -nogal fanatiek- minder tijd kan Parellien en met mensen op stal zit die er zo negatief over doen, maarja.. we'll keep it natural!

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49
    Fijn voor het paard dat jij wel blijft parelli-en met hem! Hij zal die afwisseling vast erg kunnen waarderen. Leuk he, dat je wekenlang niet kunt oefenen en het daarna gewoon weer kunt oppakken waar je gebleven bent.
    Veel sterkte met al die 'normals' en 'gunsils' om je heen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Probleempje...

    Hai allemaal!

    Ben ik weer eens, nou ik doe nog steeds Parelli hoor! Inmiddels heb ik een medestander gekregen op de stal. Iemand die alles gestopt heeft en begonnen is met Parelli, en fanatiek ook! Echt cool!
    Ik ben ook nog steeds fanatiek bezig, die mutsen hebben hem nog steeds in training, maar ik zie er nooit iets van en merk er ook niks van.
    Maar het leuke..vandaag vertelde de eigenaar dat hij uitkijkt naar een andere stal..beter!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •