Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 45 van de 45

Topic: Parelli en kinderen?

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Re: Parelli en kinderen?

Ten eerste denk ik dat je om les te geven met parelli gerichte oefeningen toch zeker eerst zelf level 3 oefeningen aan meot kunnen en dat je zelf met je level 1 nog veel te veel beginner bent. Ten tweede lijkt het me persoonlijk niet zo'n heel strak plan. Kinderen kunnen er zowiezo al bijna de discipline neit voor opbrengen, laat staan als ze ook nog problemen hebben met hun eigen gedrag.

ik ben net klaar met grondwerk level 1 en help nu een meisje van 11/12 jaar met het begin van level 1 met haar Merens. Het gaat prima, ze heeft de dvds gekeken en ik leg het haar stap voor stap uit. Het zal wel helpen dat ik al 25 jaar voor de klas sta en uitleggen mijn vak is, ook van onderwerpen waar ik vrijwel niets van weet kan ik perfect uitleggen........ bijvoorbeeld ik geef als niet alcohol drinker les in drankenkennis aan Horeca mensen......

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Misschien denk je nu dat het prima gaat, maar realiseer je je later dat je het beter zus of zo had kunnen doen. Om anderen op weg te helpen vind ik dat jej wel eind level 2, begin level 3 niveau moet hebben en ervaring moet hebben met veel verschillende paarden.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Ander andere kant is het nooit te vroeg om te beginnen met dieren om te gaan . Mijn zoons (3 en 5 jaar) leren ook spelenderwijs (net zoals ik vroeger) met grote dieren om te gaan. Erg leuk om te zien hoe die ukkies zich groot maken om een dier afstand te laten nemen én hoe ze feilloos inschatten wanneer ze kunnen aaien en wanneer niet.

Ik besef wel dat mijn kinderen opgroeien tussen dieren en daardoor een voorsprong hebben en dat ze allebei geen gedragsmatige problemen hebben. Even voor de duidelijkheid: ze zijn NOOIT alleen in de stal of bij de dieren, er is altijd een volwassene bij. Kinderen zijn nou eenmaal instinctieve mensjes en reageren vanuit gevoel en niet vanuit rede, net zoals dieren. Zonder toezicht is dat gewoon te gevaarlijk.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Het gaat nu eigenlijk ook niet meer zozeer om Parelli, want dat zal onze school wel niet goedkeuren.

Maar om rijles voor kinderen met een stoornis of achterstand. Ik ben heel blij met jullie reacties. Voor mezelf zou ik later wel met PHN willen werken en met kinderen om ze op een andere wijze met paarden te laten kennismaken. Ik vind het allemaal teveel gericht op het rijden, er is nog zoveel meer dan alleen het rijden. Vooral bij beginners en bij ouders die er niet zoveel van weten.

@ Vita; Zou je er ook achter kunnen komen of de manege (of een andere instelling) ook een aparte methodiek gebruiken dan het reguliere lesgeven?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    44

Ik ken op de Veluwe ook een paar maneges die lesgeven aan kinderen met een verstandelijke handicap. Ik ben er een paar keer geweest en ze hadden erg duidelijke (en leuke) dingen die het lesgeven net even anders maken. Bijvoorbeeld plaatjes in plaats van letters etc. Misschien is het handig om eerst contact met die maneges op te nemen, alles wat zij al hebben ontdekt hoef jij natuurlijk niet meer te bedenken. Volgens is er ook een stichting opgericht wb gehandicapten-paardrijden. De doelgroep is heel divers. Als je interesse hebt, kun je me even PB-en, dan zoek ik het op.
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Ok super! Nu hopen dat Vita nog online komt

Hoi,
    Leuk om te lezen waar je mee bezig bent.
    Ik verdiep me aan een paar jaar in deze stof om te zoeken wat er op dat gebied is (en wat ik verder zou kunnen leren om er mee aan de slag te kunnen gaan), omdat ik ook graag paarden en kinderen wil combineren.

Ik ben zelf leerkracht basisonderwijs en voltigeleidster. Ik volg nu een module bij de FPG voor "aangepast voltige". Dat is voltige voor kinderen met bijv. adhd, (sociale) angst, autisme, etc.
    Ik denk dat dat ook een beetje is wat jij bedoelt. Ik heb heel wat websites verzameld over dit onderwerp, als je geinteresseerd bent, pb of mail me dan maar.

Ik denk dat voor sommige kinderen de games van Parelli enorm krachtig kunnen werken. Het concentreren op, het samenwerken, het lichaamsbewustzijn, de enorme directe beloning als iets lukt, etc. etc etc. Natuurlijk worden er een aantal eisen gesteld aan het therapiepaard. Daar moet je van te voren goed over nadenken. In Duitsland zijn boeken verkrijgbaar over de de eisen waaraan een therapiepaard moet voldoen en onder welke voorwaarden je een paard mag/kan gebruiken voor therapie. Die voorwaarden komen erg overeen met de 'natural' gedachte.

Bij ons hier in de buurt heb ik een paar lessen bijgewoond van iemand die therapeutisch werkte met paarden en kinderen en zelf een paar introductie voltigelessen gegeven. Dat was werkelijk geweldig en echt 'mijn ding'. Ik hoop ooit ....... hier verder iets mee te kunnen doen.

Ik heb met asielzoekerskinderen gewerkt en alleen al het praten met ze over mijn paard Mycado verichtte wonderen bij ze. Dat zei mij genoeg!
    Ik ben op kennismakingsweekend geweest bij Ulrieke Thiel van de Hippocampus en haar opleiding is superleuk en goed, maar zo vreselijk duur, dat ik het ook geldklopperij vind.
    Er zijn nog wel meer mogelijkheden, ook voor psychologen, dus bij interesse: laat maar weten. Ik vind het leuk om met jullie info uit te wisselen. Ook hoor ik heel graag hoe het met de vorderingen van het project van Adriana gaat.

Groetjes, Siem

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Wow ik ben even helemaal overdonderd!

Ik heb vandaag feedback gekregen op mijn aanvraag en ik mag er nog even fijn aan sleutelen.
    Ik hoop van Mitzel, ponyjongen, Lon en Vita het e-mail adres door te krijgen, zodat ik jullie wat kan mailen en ik zie jullie tips en feedback dan graag tegemoet!!!

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2005

super idee, alleen ben ik ook van mening dat het onder goede , rustige begeleiding zal moeten/Mijn zoontje van 10 met een meervoudige gedragsstoornis (ADHD/ PDD/NOS , ODD) slaat van nature altijd met handen en voeten, toch voelen de paarden bij ons op stal (35 in totaal) zich extreem aangetrokken altijd tot hem.Ook bij andere paarden zie ik dit.We hebben wel eens gedacht dat het misschien wel is omdat hij juist wel heel natuurlijk in zijn bewegingen is??Ze zijn ook altijd heel nieuwsgierig naar hem.En moeten hem soms zelf wat in bescherming nemen omdat ze hem zo leuk en interessant vinden dat ze hem makkelijk onder de voet zpouden kunnen lopen.

Maar ook weet ik uit de 10 jaar ervaring met hem en andere zulke kinderen dat ze het vaak ook heel moeillijk vinden het gedrag of de reactie van het paard niet op zichzelf te betrekken. (do I make sense?)
    Daarom is goede begeleing en vaak 1 op 1 ook wel een pre denk ik.anders loop je juist de kans dat ze het paard straffen juist omdat ze het zo op zichzelf betrekken.
    It thakes wings to make miracles happen....

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

hallo,

Lees dit nu pas en wou dat ik het eerder had gelezen. Ik weet sinds ander half jaar dat ik ADD heb en ook sinds pas PDD-NOS. Mijn enige intresse wat nooit is weggegaan is paarden. Ik heb het ook heel erg gemist dat mijn ouders mij niet meer erin hebben gestimuleerd om er altijd iets mee te doen. Voor mij is concentratie heel moeilijk, maar juist parelli is voor mij heel fijn..alles in mijn tempo leren...en de dvd's helpen ook heel veel.

Ik denk dat juist kinderen ( met adhd of autistisch zijn )die zoiezo al intresse hebben in dieren heel goed te stimuleren zijn. Het is namelijk ook zo..bijvoorbeeld mensen met adhd kunnen ook overfocust raken als iets heel intressant is en er juist wel van oppikken.

Ik vind het goed dat er mensen zijn die kinderen met die soort beperkingen wil helpen, nogmaals ik wou dat dat er voor mij vroeger ook was geweest...met betrekking tot paardrijden. Vooral nieuwe dingen en uitdaginen maakt het spannend!

Ik hoop dat je je project kan doorzetten en vooral ouders kunt overtuigen want het is heel belangrijk voor een kind om gestimuleerd te blijven...om wat voor reden dan ook!

succes....zou je ooit nog iets willen weten mag je me altijd mailen!

groetjes Lieke

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt Lieke, je sterkt me er steeds meer om dit gewoon te laten slagen!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Zeker Xena, daar heb je gelijk in. Op deze manege heeft de instructeur ook al een 1 op 1 begeleiding les.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Imiddels een maand verder. Mijn herziene aanvraag ligt bij de commissie. Ik wil iedereen heel erg bedanken die me op weg heeft geholpen!

Em met sommigen zal ik contact houden over de vorderingen!

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2005

Heel veel succes Adriana!
    It thakes wings to make miracles happen....

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten