Hee allemaal! Net weer opnieuw actief, en meteen al een vraagstuk voor jullie
Even een klein proloogje: Vally heeft sinds september vorig jaar een peesblessure, die gelukkig eindelijk over lijkt te zijn. Jammer is alleen dat ze sinds een maandje of 3 een vreemde tic heeft ontwikkeld. Ik weet niet zeker of het in verband staat met de blessure en dan vooral de lange rust ie hieraan voorafging, maar ik meld het toch maar even. Ze heeft trouwens wel los in de paddock mogen staan die tijd en sinds een maandje of 2 bouwen we eindelijk weer op met drafwerk.
Het gebeurt me de laatste tijd net iets te vaak. Ik ben lekker bezig met Val, alles wijst erop dat ze heerlijk relaxed is, hals lekker laag, kauwen, oortjes slap, alles wat je maar kan wensen. Ze let op mij, reageert op wat ik doe en is kalm.... En dan gebeurt het Uit het niets gaat dat hoofd opeens in een keer omhoog, maakt een sprong vooruit, kijkt ze om zich heen, geeft ze er eventueel een bok bij en zo snel als het kwam verdwijnt het ook weer. Na een paar gekke sprongen en hooguit 3 meter afgelegd te hebben draait ze zich weer terug naar mij en is ze in een klap weer dat ontspannen paard dat ze was.
Het grote probleem is dat ik er dus totaal geen pijl op kan trekken. Het gebeurt maar soms, en totaal uit het niets. Vanmorgen heeft het er toe geleid dat ik tijdens het bareback rijden keihard van haar rug af ben gedonderd waardoor ik nu bijna niet meer kan lopen. We waren lekker aan het stappen, halsje laag, kauwkauwkauw, en ik was ook lekker ontspannen en dat leidde er toe dat ik na haar gekke bokkensprong er zo af vloog. Val staat daarna gewoon weer rustig een beetje te kauwen en kijkt mij verbaasd aan terwijl ik lig te kronkelen van de pijn, alsof er niks aan de hand is. Dat was het punt waarop ik dacht: eens even op het forum vragen wat ze er daar mee kunnen.
Dus bij deze: heeft iemand tips voor mij, of enig idee wat er met mijn normaal zo rustige merrie aan de hand is? Want ik snap er niks meer van
Bladwijzers