Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 171

Topic: het 13 oktober evenement

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    19

Re:het 13 oktober evenement

Silke zou super zijn! (maar is dat haalbaar?) Ik vind dat ze geweldige dingen doet op filmpjes en het is misschien ook handig voor degene met (gezondheids)problemen om te zien HOE zij speelt (dus niet dat het al perfect gaat, maar hoe speelt zij overal op in al zittend).
    Michael Wanzenried ben ik er benieuwd naar.
    Eddy heb ik paar keer demo zien geven, ben wel benieuwd als hij echt veel uitleg zou geven, maar hij is meer van "ik toon wat dingen en licht tipje op en ga lekker ontdekken" DENK ik (of dat gevoel kreeg ik toch, niet zozeer nieuwe info, wel leuke demo om te zien telkens).
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Ik weet niet veel namen maar ik kan wel vertellen wat ik graag zou willen zien.

Micheal Wanzenried, Silke Valentin, Marie Claire van Haras du Plessis
    Sowieso ben ik erg benieuwd naar een Parelli instructeur met 3 sterren. Ik ben benieuwd hoe anders of niet anders iemand met 3 sterren is.

Iemand die bekend is met de Game of Contact en die de stadia kan laten zien. Bij 1 paard of bij verschillende paarden.

Iemand die Parelli of andere NH dingen toepast bij het mennen. Hoe werkt je met lichaamstaal vanaf de bok? Hoe houd je contact met je paard, hoe beinvloed je zijn manier van bewegen? Welke games kan je spelen onder het mennen langs de weg of in de bak.

Vorige 2 Equidays heb ik niets meegekregen van rechtrichten. Daar ben ik ook benieuwd naar maar ook nog groen in. Dus dan zou voor mij een 'masterclass' denk te hoog gegrepen zijn.

Een expert op het gebied van zadels passen die praktische tips kan geven hoe je als leek kan zien wat er mis is of juist goed. (In het oude level 2 van Parelli word hier ook aandacht aan besteed maar ik ben vooral ook benieuwd naar de niet parelli kennis die er ook is).

Lol met je knol op een hoger niveau
    Is een wedstrijdje wie het hardst kan op het strand 'gewoon leuk' of speel je dan vooral in op het vluchtinstinct van een paard? Mountainboarden met je paard(wat voor mij en Easy nu nog hooggegrepen is omdat hij nog onzeker is op de weg maar ik wel graag wil!) hoe bereid je dat voor? Sleeen achter je paard, staan op je paard, firepoi op je paard heb ik wel eens voorbij zien komen. Een gave show geven op een demodag van je vereniging met spetterende dingen.
    Nouja, eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar dingen die je vroeger 'gewoon deed' en er niet over nadacht of gave dingen die met een goede NH basis ineens een stuk veiliger zijn om te doen. Dus inspiratie en hoe kom je er.
    Extreme horsemanship ofzo

Weide bezaaiing vind ik ook interessant maar daar heb ik zelf verder niet zoveel aan op het moment.

Als ik nog iets bedenk zal ik het melden!

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    10

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
    *knip* firepoi op je paard heb ik wel eens voorbij zien komen. *knip*
    Dank voor deze! Ik heb zojuist mijn pois ingepakt voor het weekend, maar volgende week gaan we eens even poi-friendlyen (ow wel zonder vuur :lol

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ja Silke! Ben en dag als toeschouwer naar haar clinic geest laatst, is echt en aanrader.
    Piet wil ik ook heel graag eens zien met meer gevorderd werk aan de lange teugel.
    Voor combinatie recht richten - nh hempfling style misschien Ylvie Fros
    Voor nh volgens Hempfling kun je ook denken aan Piet Nibbelink
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Leuke dingenkomen er langs! Ik zou het wel interessantnvinden om iemand te zien die veel demo's geeft, hoe die nou een demo opzet, met het oog op zijn/haar paard. Een betje wat evi de laatste demo deed... En nog een voorbeeld, voor de iets-duidelijker-heid; Roos hield haar verhaal over de trailer heel duidelijk, en vertelde af en toe wat ze deed, maar in haar achterhoofd gebeurde er vast veel meer qua paardenstrategie dan ze ons vertelde. Dat soort dingen zou ik,graag willen zien, dus misschien een demogever met een moeilijk paard, en dan vetellen ipv alleen maar "showen"

Ik vind the naam Equiday-behind the scenes/curtains trouwens wel erg leuk, of dit als motto of zo; niet alleen show (daarvoor kun je ook gewoon even youtuben voor mijn gevoel) , maar wat zit daar achter, hoe kom je daar, wat voor strategie gebruikt een demogever...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marions
    Leuke dingenkomen er langs! Ik zou het wel interessantnvinden om iemand te zien die veel demo's geeft, hoe die nou een demo opzet, met het oog op zijn/haar paard. Een betje wat evi de laatste demo deed... En nog een voorbeeld, voor de iets-duidelijker-heid; Roos hield haar verhaal over de trailer heel duidelijk, en vertelde af en toe wat ze deed, maar in haar achterhoofd gebeurde er vast veel meer qua paardenstrategie dan ze ons vertelde. Dat soort dingen zou ik,graag willen zien, dus misschien een demogever met een moeilijk paard, en dan vetellen ipv alleen maar "showen"
    Dat wil ik wel. Ik heb inmiddels een extreem moeilijk paard aangeboden gekregen daarvoor. Het punt alleen is, om het paard op Equi-campus te krijgen, ga ik toch oefenen dus tegen de tijd dat het paard op Equi-campus komt is het niet meer zo'n probleem.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Er staat in Ermelo zelf vast nog wel een wilde hengst met trailer laad problemen, Roos!
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Berni Zambail of Walter Gegenschatz! Top Parelli-instructeurs die ook een topdemo kunnen geven
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Ik zou het juist leuk vinden om iets anders dan Parelli-instructeurs te zien, omdat de meesten wel weten wat die methode inhoudt en wat je allemaal kunt bereiken.
    Ik denk inderdaad eerder aan rechtrichten, Karen Rolph en mennen op NH-wijze. Deels show, maar deels ook zeker HOE je iets bereiken kan.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Walter Gegenschatz is nog steeds een favoriet Maar zou ook best een Mickey Wanzenried, Klaus F. Hemplfing, Karen Rolf of een Philippe Karl! willen zien hoor
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Het lijkt mij leuk om een uitgebreide lezing te geven over biomechanica van de ruiter. Vorig jaar moest ik zoveel info in een half uurtje proppen dat het allemaal wat afgeraffeld werd. Met allereerst uitleg over steunvlak, hefbomen, anatomie, spierketens en biomechanica. Daarna basivaardigheden voor de ruiter en een model wat belangrijk is voor instructeurs als je mensen bij houding begeleid. Is dat misschien iets?
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Zou ik super vinden.. ik heb je vorig jaar gemist!

(zoek je dan ook weer een ruiter met houdingsproblemen zoals bijvoorbeeld een brakke heup?! *hinthint* )

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    42

Voor mij is de prijs ook erg afhankelijk van wie er demo's komen geven en wat de onderwerpen zijn Voor een internationale en zeer ervaren demo-gever betaal ik graag meer.

Overigens vind ik een mix van bekende en minder bekende namen ook altijd erg leuk. Want dan kan je weer eens wat nieuws ontdekken. Maar dan heb je tegelijkertijd wel een goede aandachttrekker. Die het dan voor mij ook de moeite (tijd, geld) waard maakt. Een demo van een uur kan namelijk ook vreselijk saai zijn als het geen goede demo-gever is... En aangezien een demo toch altijd wat minder interactief is dan bijvoorbeeld een clinic of workshop, kan het twee kanten op gaan.

Maar goed, dat is mijn mening. Ik weet natuurlijk niet wat de ideale vorm is om een groot publiek te trekken...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Walter Gegenschatz is nog steeds een favoriet Maar zou ook best een Mickey Wanzenried, Klaus F. Hemplfing, Karen Rolf of een Philippe Karl! willen zien hoor
    Sluit me hier helemaal bij aan. Als ik in Nederland zou wonen zou ik liever Mickey willen zien dan Michael, omdat je dan later nog de mogelijkheid hebt om zelf te lessen bij Mickey. Maar aangezien ik nu sowieso bij hen allebei 'in de buurt' woon, maakt het me niet uit

En Silke geeft ook leuke demo's en geeft ook af en toe les in Nederland. Dus die mag ook op het lijstje

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

David Lichman zou ik als gangenpaardeneigenaar ook ENORM gaaf vinden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Nou Evi en Sandra: jullie hebben een uitdaging! Wie belt Pat Parelli, en wie Philippe Karl ?

Ik zat eens na te denken over de prijs, en misschien schop ik nou een heleboel bezoekers tegen het zere been, maar stel dat ik als bezoeker de volgende dag mag meemaken? (let wel allemaal voorbeelden)

Ik begin met een uur durende demo van Roos over de magie van trailerladen, en dan vooral het lezen van het betreffende paard,en waarom zij op welk moment wat doet.

Vervolgens volg ik uur durende lezing over de biomechanica van de ruiter, via jullie website heb ik al het één en ander over de presentatie kunnen lezen, dus ik ben en heb me voorbereid, waardoor de presentatie vrij inhoudelijk mag worden.

Dan heb ik uur lang pauze, kan even kijken bij de verschillende stands, iets eten, en ondertussen kijken naar de spotlights welke gegeven worden door ervaren demogevers, of spotlighters. (Lia met Reb en wagen)

Het middagprogramma begint met een openbare les van Florien. Eén "recreatie"ruiter, onervaren in de dressuur, met daarnaast een ervaren dressuurruiter. Florien laat met behulp van beide ruiters de klassieke dressuur op verschillende niveau's zien.

Daarna volgt er een uur durende openbare les van Anna over het Parelli gat tussen level 2 en level 3. Welke valkuilen kom je tegen, en vooral, hoe kom je uit deze valkuilen?

Na een korte pauze volgt er nog een springles van Mansour waarbij wordt ingegaan op de verschillende afstanden in een springparcours.

Met eventueel nog een spotlight aan het einde.

Nogmaals, dit waren willekeurige voorbeelden, vervang biomechanica door NLP, Florien door een Piet Bakker, en Parelli door Voest en het is wat mij betreft een vergelijkbaar programma.
    Gezien de hoeveelheid aan kennis die ik dan opgedaan heb, (Equiday 1 was dan meer entertainment, Equiday 2 kennis) denk ik dat ik daar best wat geld voor over heb.
    Als ik naar een individuele demo van 1 van bovenstaande mensen ga, van bijvoorbeeld 2 uur dan wordt er ook vaak (terecht) € 20,00 gevraagd.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten