Nou loop ik de laatste 8 jaar alweer ieder half jaar naar de 'kraker', ben even zijn officiele naam kwijt , sinds ik met voltige ooit gevallen ben.
Na mijn val van Kaas zijn er eindelijk ook foto's gemaakt, deze zijn naar mijn kraker meegenomen en hij constateerde dat mijn 5de wervel gekanteld lijkt te zijn. Dat zou een hoop verklaren (met name het feit dat, ondanks buikspieroefeningen om de boel op zijn plek te houden, ik toch steeds weer terug moet en hij dan door mijn rare rug denkt dat ik weer van een paard ben gevallen ), en ik heb nu dus ook iets om mee naar de huisarts te gaan, en dan zal ik waarschijnlijk specifieke fitness oefeningen krijgen.
Maar ondertussen heb ik al naar verschillende dingen gekeken (pilates for the dressage rider en yoga o.a) en ik vraag me af wat jullie er allemaal aan doen om jezelf recht te houden. Ik begin nu wat meer interesse te hebben in dressuur en dergelijke, nu ik me meer met finesse en de game of contact bezig houd, maar ik erger me enorm aan mijn eigen lichaam dat in de weg zit (en Kaas ergert zich er ook aan ) en dat ervoor zorgt dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan uitvoeren.
Wat doen jullie eraan, en hoe heb je gemerkt dat het werkt?
Bladwijzers