Lutin vind het heerlijk om op dingen te kauwen en vanalles in zijn mond te nemen. Vooral pionnen enzo. Dus daar wil ik wel eens wat mee doen. Bijvoorbeeld vandaag, we gingen apporteren met de Prikkeling. Daar kon hij ook nog eens snoepjes mee verdienen, wat LBi Lutin doorgaans geweldig vindt. Hij begon dan ook erg enthousiast, zelfs at liberty kwam hij de prikkeling terug brengen.
Maar na twee of drie keer gaat het dan niet meer. Het lijkt of het dan even niet lukt om dat ding goed vast te pakken en dat hij het dan opgeeft. Hij komt dan wel naar me toe en vindt dat hij een snoepje verdient, wat hij dan niet krijgt, anders blijf ik snoepjes geven Daarna lukt het mij ook niet meer hem entousiast te krijgen. Hij toucht de prikkeling nog wel een keer, maar pakt hem niet, terwijl hij echt wel weet dat dat is wat ik wil en waarvoor hij een snoepje kan verdienen...
Ik heb dit eerder ook met hem gehad met de jollybal. En eigenlijk ook met de pionnen.
Hebben jullie ideeen hoe ik hem hiervoor entousiast kan houden?
Even nog ter info: ik vind het fijn als Lutin de dingen in zijn mond pakt die ik aanwijs. Hij kauwt makkelijker als hij iets in zijn mond heeft, meestal kiest hij mijn stick, dat vind ik minder geschikt....
Bladwijzers