Hoi,
Mijn paard heeft 2 jaar in een manege gestaan en staat sinds kort thuis in de grote wei (joepie!). Altijd als we naar hem toegaan nemen we onze hond mee. Dit is altijd prima gegaan. De beide dieren kennen elkaar en ze zijn rustig in omgang. Indien we nu echter met de hond in de wei zijn, is het al een paar maal voor gevallen dat Shadow echt met hoofd omlaag naar de hond stormt en zelfs met zijn voorbenen kapt. Onze hond (en wij) hebben intussen bang dat er eens iets gaat gebeuren, ... Mijn dochter mag de hond niet meer meenemen indien ze alleen naar Shadow gaat. Ik heb geen idee hoe ik hem dit kan afleren, het gebeurt ook alleen indien de hond gewoon op een afstand aan het snuffelen is, niet indien het paard en hond dichtbij ons staan. Ik ben zo blij dat Shadow op wei staat en hij is ook duidelijk tevreden. Voor onze hond is het ook een dagelijks feest om mee te wandelen en heerlijk te kunnen snuffelen terwijl wij van het paard genieten. Wie heeft dit ook meegemaakt en kan dit oplossen?
Bladwijzers