Zo, 'ben me lamgeschrokken vandaag.
Ziggy had taxus gegeten. Geen paar naaldjes, nee, we zagen zeker 4 takken die vers afgescheurd waren.
Eigenlijk dacht ik dat Penny een conifeer in gedachten had. Ik heb toch geen taxus op mijn erf staan ??
Ik ben mijn tanden gaan poetsen, lekker belangrijk , en toen gingen we kijken bij de taxus. Oeps Dat leek idd op taxus. We zijn met een takje direct naar de boomkwekerij gegaan, nadat we een snel draadje voor die boom hebben gezet. "Helaas mevrouw, dat is idd taxus". We hebben direct de DA gebeld en die zou onmiddellijk komen. 1 minuut nadat we terug waren, stond hij al voor onze neus
We hebben volgens mij wel 25 emmers lauw water door een slang naar binnen gewerkt om zijn maag uit te spoelen.
Daarna kreeg hij parafinne. En toen mocht hij zijn eigen dingen doen. Hij zocht direct steun bij Merrit. Hij wilde gekroeld worden.
De da gaf aan dat het binnen 20 minuten dodelijk was..... Je begrijpt dat we ons volkomen rotgeschrokken zijn. De taxus, 1 boom!! staat bij de buren. Daar moeten we binnenkort even babbelen dat de overhangende takken gesnoeid gaan worden door ons.
Ziggy trilde hevig toen het klaar was. De da gaf aan dat dit na een uur, of 2 uur, over moest zijn. Dat was na een kwartiertje gelukkig al voorbij.
Zo, nu even de bloedspetters van mijn hoofd wassen Die kwamen uit zijn neus als hij briesde.
Hij eet goed, zoekt aansluiting bij de anderen en ik hou hem natuurlijk extra in de gaten.
Bladwijzers