Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Bridling while mounted...

  1. #1
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Bridling while mounted...

    Hehe ja hier gaat het dus over... amai ik ben er dus al een tijdje voor aan het oefenen. Vandaag wou ik dan eens proberen met het bit erin maar god ze wil echt niet haar hoofd bij mij houden bij lateral flexion. Telkens trekt ze het terug weg. Heeft niemand goeie tips hiervoor?

    Nu moet ik wel mijn eigen fouten bekennen: ik wil vaak te snel gaan. Morgen gaan we namelijk mijn level 2 filmen en tja, dat is zo ongeveer nog één van de enige dingen die niet lukken, dus ik wou het echt afhebben vandaag, hmm ik hoop dat het toch nog lukt morgen. Komt nog eens bij dat ik nog vaak echt niet verdraagzaam genoeg ben dan, als ze telkens opnieuw haar hoofd wegtrekt, dan word ik boos en ruk aan het halster. Zit ik mezelf dan te zeggen: "Niet doen Julie, daar haal je niets mee uit." Maar ach het is zo moeilijk. (interessant om te merken eigenlijk: bij mensen heb ik het soms ook nog wel eens dat ik niet verdraagzaam genoeg ben, zal ik iets aan moeten doen, maar dat zeg ik al lang...) Pff ik hoop echt dat het morgen lukt...

  2. #2
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Bridling while mounted...

    Jee wat ga jij hard zeg! Je level 2 filmen, gaaf! Mag ik vragen hoe lang jij over L2 hebt gedaan (just curiousity)?
    Helaas kan ik je niet helpen, ben daar nog even niet
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #3
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: Bridling while mounted...

    Wow, jij gaat hard zeg! Lukken de vliegende galopwissels ook al zo goed ?
    Ik denk dat je moet werken aan de lateral flexion. En dan als je paard lateral flexion geeft echt de reins in een boogje laten hangen. Trekt je paard haar hoofd weer weg, dan vraag je rustig( ) weer de lateral flexion. Zo totdat je paard gewoon geduldig afwacht en door heeft dat te vroeg zijn hoofd weg trekken toch geen zin heeft.
    Als dat zo goed gaat kan je het volgens mij makkelijk bij bridling while mounted gebruiken.
    Erg veel succes met het filmen van level 2!

  4. #4
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Bridling while mounted...

    Dankjewel voor de steunende berichtjes! Echt waar dat doet echt deugd om gewoon eens te horen van andere mensen dat het eigenlijk wel goed gaat. Ikzelf ben zo geneigd de slechte kanten enkel te zien. Maar inderdaad, nu in ongeveer 10 maanden hebben we level 1 en 2 bijna afgerond, ben in november vorig jaar begonnen. Dus ja het gaat inderdaad erg snel. Level 1 was in een tweetal maand gedaan, dan een maand beetje verveeld totmijn level 2 pakket eraan kwam en dan een zestal maand tot de laatste taken van level 2 en nu al een maand dat het goed gaat behalve die éné task dus...

    Mja dankje voor de tip Nicolien, dat zal ik doen in het vervolg, echt rustig terugvragen. Echt bedankt!

  5. #5
    Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004
    Locatie
    Duffel (België)
    Berichten
    164

    Re: Bridling while mounted...

    Hey Julie,

    Geweldig dat je al zover zit!
    Ik kan me niet herinneren dat je ook je level1 gefilmd hebt. Heb je dat dan toch gedaan en naar Eddy opgestuurd?

    Dat van dat geduld, daar ken ik mezelf ook een beetje in.
    Als ik bij Rufus kom, en hoop dat hij naar mij komt of dat hij blijft staan als ik naar hem ga. Als hij dan telkens gaat lopen en ik dus achter hem aan ga tot hij stopt, ik dan even wacht en hem opnieuw probeer te benaderen, waarbij hij weer gaat lopen, dan verlies ik ook mijn geduld en dan jaag ik hem gewoon weg....
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

    Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

  6. #6
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Bridling while mounted...

    Dat wat jij zegt werner, dat heb ik ook een tijd lang gehad... Echt zooooo vervelend! Maar ik heb nu sinds een paar weekjes die cirkel kunnen doorbreken en Fenna kwam maandag zelfs van helemaal achter in de wei naar het hek gelopen toen ze me zag! Dat was dan ook echt een uitzondering hoor, maar tegenwoordig komt ze de laatste 5 stappen sowieso en daar ben ik al heel blij mee!
    Gewoon geduldig en zacht blijven, vooral niet haasten want met 1 verkeerde stap verpruts je het weer (althans ik dan).
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  7. #7
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Bridling while mounted...

    hihi dit is juist waar parelli voor waarschuwd - pas vlak voor je wilt filmen de laatste puntjes op de i zetten, om er vervolgens achter te komen dat het nog niet gaat.
    Nee ik heb geen tips. Kun je niet smokkelen door het bit met iets zoets in te smeren? Lekker savvy
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #8
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Bridling while mounted...

    Bedankt allemaal voor de commentaren echt waar! Doet deugd!

    We hebben dus gisteren gefilmd en het ging super!!! Niet alles zal perfect goed zijn, maar het bridling vanop haar rug ging goed!!!!!! Nog enkel het trailerladen moeten we filmen aangezien er geen trailer was gisteren.

    @Werner: nee mijn level 1 is niet gefilmd, maar dat gaf niet heeft eddy mij per mail gestuurd. Ik mocht gewoon level 2 filmen .

    En ja ik ga dus in het vervolg echt proberen om kalm te blijven en mijzelf onder controle te houden, echt ik wil dat niet, maar toch soms... , maar het gAAt niet meer gebeuren, ik voel het ...

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Bridling while mounted...

    Hmm, in level twee zou je toch een lateral flexion moeten kunnen hebben zo lang als jij dat wilt, en wel met een ontspannen, niet trekkend paard. Harmony!!!
    Maar goed, hoop voor je dat het nu beter is, plus de rest van je level!

  10. #10
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Bridling while mounted...

    Nja het lukt wel Dunya, ze houdt het daar wel, maar op een gegeven moment wordt het haar beu, of ik denk eigenlijk dat het vooral aan de vliegen lag, tja ik weet het niet. Ze trekt iig niet, helemaal met touw los. Ik ga het zeker nog beter oefenen tot het heel goed gaat...

  11. #11
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Bridling while mounted...

    Vaag dat je level 1 niet hoefde te filmen zeg maargoed scheelt een hoop gedoe... ben benieuwd wat Eddy ervan vindt

  12. #12
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Bridling while mounted...

    Tja ik vond het ook raar dat ik mijn L1 niet moest filmen, maarja, altijd mooi meegenomen hé , Eddy heeft zelf gezegd dat ik het niet moest filmen.

    Overigens is mijn level 2 nog niet gepost want we gaan het rijden nog eens overnieuw doen, ik weet dat ik fout was met mijn focus bij galop en zo, dus dan zou het maar dom zijn om geld te betalen voor iets dat ik weet dat ik kan sparen. En het trailerladen moet er ook nog op.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •