Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Welk zadel raden jullie aan?

  1. #1
    Forumlid Dargwen's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2012
    Locatie
    Winterswijk en Bussum
    Berichten
    26

    Welk zadel raden jullie aan?

    Hoi,
    Ik heb zelf een barefoot cherokee zadel. Maar ben na veel ritten gemaakt te hebben ben ik niet echt tevreden over dit zadel, ik heb namelijk het gevoel niet goed mee te kunnen bewegen met mijn paard, en ook niet goed kan voelen wat ze uitspookt. Wel ben ik blij met de zachte zit waarbij je om het paard heen zit in plaats van er op .
    Ook vind ik het fijn bij dit zadel dat de plek waarop je op je paard zit wat meer naar het midden is dan naar voren (zoals bij een engels zadel het geval is).
    Ik vroeg me dus af of jullie een tip hadden voor een zadel...
    Ik rij een combinatie western spaans en nh en heb geen wedstrijd plannen behalve endurance dus het hoeft niet perse een bepaald soort te zijn.
    Mijn budget is max. 500euro (mag 2e hands) zijn.
    dankjullie alvast!
    The horse is a mirror of the human's soul.

    Favorite Parelli quotes:
    Horses teach humans, humans teach horses.
    Take the time it takes.

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Welk zadel raden jullie aan?

    Ik heb zelf een Barefoot Cheyenne, maar ik heb hier altijd nog het meeste gevoel mee. Een gewoon zadel (dressuurzadel in mijn geval) zorgt altijd dast ik minder kan aanvoelen wat mijn pony van plan was.
    Ik den qua gevoel/contact met je pony een endurance achtig zadel wel iets an zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3

    Re:Welk zadel raden jullie aan?

    Als je endurance wilt gaan rijden is een goed passend zadel wel belangrijk,
    je zou kunnen kijken naar een 2e hands massimo zadel?
    Wellicht dat je die binnen jou budget wel kunt vinden
    bv bij Country Mill in Nijkerk of Green Distance.
    Zaldi heeft ook veel mooie zadels
    Het voornaamste is denk ik dat je er iemand bij haalt met verstand van zaken, een goede zadel passer
    dan kom je al een heel eind.
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Welk zadel raden jullie aan?

    Startrekk Alleen de beugelophanging ligt naar mijn zin te ver naar voren, maar misschien is dat bij de nieuwe modellen inmiddels aangepast?

    Je kan beter 750 euro uitgeven aan een startrekk die je eeuwig kan aanpassen dan een boomzadel als je een wat lager budget hebt. Ze zijn ook best voor een redelijke prijs 2e hands te krijgen.

    Ik heb tot nu toe wat betreft pasvorm en drukverdeling nog geen zadel gezien wat eraan kan tippen. Je zou ook naar een trekker kunnen kijken.

  5. #5
    Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Zwartewaal
    Berichten
    851

    Re:Welk zadel raden jullie aan?

    Ik heb een Zaldi Record te koop
    zie Vraag&aanbod

  6. #6
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Welk zadel raden jullie aan?

    Voor mijn Welsh Cob heb ik ook een Startrekk Espaniola gehad, die vond ik ook erg fijn! Maar ik wilde erg graag een boomzadel op haar maat laten maken en dat heb ik dus nu, de Guichard. Ligt wel ver boven je budget, in jouw geval zou ik ook kijken naar een 2e hands Startrekk
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •