Oorspronkelijk Geplaatst door
promptertje
Hanneke, is dat geen "assumption" van je, dat hij geen medewerking zou verlenen als je weer concentratie zou vragen? Of is dat ervaring uit het verleden? Maar als het ervaring is, komt het dan misschien gewoon niet omdat je hem er niet toe brengt om zich 100% te concentreren?
Ik leer een heleboel van Beyond. Ik heb altijd een paardje gehad dat, RBE van nature, altijd antwoordde met "Yes ma'm!" als ik iets vroeg. Nu heb ik een exemplaar dat graag in discussie gaat
. Ik heb me assertiever op moeten stellen, dat was even wennen. Maar het resultaat is geweldig! Nooit gedacht dat ik dit ooit nog eens zou gaan zeggen, maar eigenlijk reageert hij flitsender dan Danny
. En dat komt denk ik doordat ik met hem enorm consequent ben (dat moet ik wel zijn, anders grijpt hij de macht) en dat ik concentratie éis. Leiderschap, dat heeft hij nodig. En hebben we in het begin van een sessie nog wel eens discussie, aan het eind heb ik een paard dat razendstrak reageert en daar nog plezier in lijkt te hebben ook. Een sessie duurt zo'n 3 kwartier meestal, en in de tussentijd mag hij geen één keer "iets voor zichzelf doen". Dat kan hij de overige 23,25 uur al
. Uiteraard zijn er wel pauzes, waarin we friendly game doen. Maar die drie kwartier, die zijn van míj, en we eindigen altijd veel beter dan we begonnen zijn
.
Bladwijzers