Oorspronkelijk Geplaatst door
BartDriessen92
Oorspronkelijk Geplaatst door
gaya1
Wat dacht je van een bijrijder, iemand die open staat voor natural horsemanschip
Dat is een optie die ik ook overwogen heb.
Maar wel een paar complicaties:
- Over een jaar is Tosca weer weg want dan gaan we naar Zurich. Dus 't is dan maar voor een maand of 8 ofzo (waarvan ze 4 op stal staat (december januari februari maart)).
- In de vakanties heb ik haar liever voor mezelf aangezien ik dan iedere dag daar ben, liefst nog 2x per dag zelfs.
- Beetje angst van mijzelf voor zoiets. Ik hoop dat mensen dingen niet fout gaan aanleren of dat er ongelukken gebeuren
met buitenrijden kan ze gevaarlijk zijn voor mensen die niet ervaren zijn met 't blijven zitten op paarden. En wat ik ook heel vreemd vind: vooruitgang die Tosca boekt wordt dan niet meer veroorzaakt door mij alleen: dan is 't soort van gedeeld...dan heb ik dus niet meer helemaal het gevoel dat ik zelf aan het groeien ben als Tosca iets nieuws leert...hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Maar misschien beter dat dan laten zoals het nu is voor dat jaar.
Ik weet niet ... vind 't echt lastig
Ik heb houd me er overigens wel al iets langer mee bezig (sinds ik een artikel van Irmgard Luijks heb gelezen op facebook over stalpaarden, waarbij ze het leven van stalpaarden vergelijkt met het leven van een crimineel in een gevangenis.
https://www.facebook.com/note.php?no...62778940421308
Waar ik alleen nog niet over nagedacht had is dat de leuke bokmomenten van Tosca en mij mede daardoor veroorzaakt werden. Naja niet bij stilgestaan iig.
Maarja ik heb haar nu ook nog pas net iets meer dan een jaar. Daarvoor heeft ze overigens volgens mij 's winters ook op stal gestaan.
Maar goed zoals ik al zei, vind 't heel moeilijk allemaal
ik dacht tot nu toe eigenlijk beetje van, naja die vier maanden moet dan maar en daarna zorg ik wel dat ze 't niet meer hoeft.
Bladwijzers