Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Ervaringen samen trailer kopen?

Ervaringen samen trailer kopen?

Het is natuurlijk geen tuig, maar ik wist niet waar ik dit beter kon zetten...

Een aantal van mijn stalgenoten overweegt om samen een (tweedehands) trailer te kopen. Zelf loop ik ook al een tijdje met dat plan en vind het wel aantrekkelijk om met hun mee te doen. Scheelt een hoop in de kosten en het ding wordt dan tenminste ook regelmatig gebruikt.

Heeft iemand hier ervaring met samen een trailer kopen? Waar moet je dan aan denken, wat betreft tenaamstelling, verzekering, aansprakelijkheid etc. Wat voor haken en ogen zouden hieraan kunnen zitten?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Ervaringen samen trailer kopen?

Wat als er nou 3 mensen op dezelfde dag de trailer willen gebruiken?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Wat als iemand schade rijdt? Het idee is heel goed en zou in de praktijk prima werken, tot er iets mis gaat. Ik zou dat niet gokken
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik zou er ook nooit aan beginnen, zeker dngen als (onzichtbare ) schade, paarden die veel staan te schrapen/hannesen in de trailer.
    Wat als stalgenoten gaan verhuizen? Onderhoud? Betalen de mensen die de trailer veel gebruiken meer aan de jaarlijkse beurt of niet?

Ik heb een eigen trailer, vriendin gebruikt hem soms, maar zij gaat nu waarschijnlijk toch een eigen kopen, ik vind dat een prettiger idee Ze betaalde wel mee hoor aan het onderhoud, maar dat soort dingen zijn toch lastig door te berekeken.

Tja, dat zijn dus precies de punten waarop ik twijfel: hoe gaat dat met schade en de kosten voor onderhoud etc. Misschien is het inderdaad helemaal niet haalbaar, maar wie weet heeft er iemand een geweldige oplossing, waar ik nog niet aan heb gedacht.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als iemand schade rijdt dan lijkt mij dat toch niet zo,n probleem, diegene die dat veroorzaakt zorgt dan dat het wordt opgelost.

Op zich lijkt het mij handig vooral als je zelf de trailer toch niet wekelijks gebruikt, natuurlijk heeft het ook nadelen, maar je kunt dan bv wel samen nieuwe banden kopen als het nodig is dat soort dingen.

Vooral goed afspraken maken van tevoren en op papier zetten.
    Het lijkt mij wel handig als 1 persoon de eigenaar is van de trailer en de andere meedelen in bepaalde kosten en verder een km prijs betalen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Oei Liesbeth dat is een lastige, (vind ik)

Materialistisch gezien is samen een trailer kopen een goede oplossing, anders heb je 4 trailers naast elkaar staan, die gemiddeld genomen 1 keer in de 2 weken van hun plaats gaan. (ik doe maar een gok)

Praktisch gezien, tsja je noemt het zelf al, wat als iemand gaat verhuizen? Wat als 1 persoon de trailer 4 keer in de week gebruikt, en 1 persoon 1 x in de maand? Als iemand besluit om toch zelf een trailer te kopen, wat dan? Krijgt hij of zij dan zijn inleggeld terug? (terwijl de trailer in waarde is gedaald), hoe zit dat met afschrijving?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Geen van mijn stalgenoten is bijvoorbeeld een wedstrijdruiter, dus het zal niet zo zijn dat 1 persoon wekelijks de trailer nodig heeft. Het is meer bedoeld voor af en toe een ritje richting het strand, een weekendje weg, of bijvoorbeeld naar een playday of cursus. Op dit moment heeft niemand bij ons op stal een trailer. Zelfs de stalhouder heeft er geen, behalve een schapentrailer. Dus zo is het idee ontstaan. De voordelen zijn mij duidelijk: samen de kosten delen voor een trailer die met enige regelmaat maar niet overdreven veel wordt gebruikt. De nadelen zie ik natuurlijk ook. De vraag is alleen: kun je die op een of andere manier ondervangen? Natuurlijk kun je van tevoren veel op papier zetten, maar hoe zit het met aansprakelijkheid bijvoorbeeld, als 1 iemand eigenaar is?

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Persoonlijk denk ik (gezien de trailer maar af en toe nodig is) dat je beter een trailer kunt huren voor die keren. Mijn ervaring is met een 'gedeelde' trailer dat er toch wel irritaties gaan ontstaan. Dat kan gaan over het schoon achterlaten van de trailer maar ook om (ongemerkte) schade. Nu zul jij je stalgenoten vast goed kennen, maar toch. Andere optie zou zijn (voor mij) om 1 persoon de trailer te laten kopen, en vervolgens aan de rest te verhuren.

Zelf gebruik ik de (2-paards) trailer van onze buurman (T). De trailer staat op zijn naam, en is zo ook verzekerd (al is volgens mij de bestuurder van het trekkend voertuig aansprakelijk?).

Wij leveren de trailer standaard gewassen , schoon en droog in. Wij stallen hem altijd met een slot, en als er schade is/we merken dat iets defect is melden we dat. Een andere buurman (K) leent de trailer ook wel, maar levert hem standaard met drollen en spul weer in. Inmiddels is ook de voordeur stuk, maar het is nu onduidelijk wie dit heeft veroorzaakt. Nu zijn wij buren en goede vrienden, en wij hebben T. geholpen alle defecten weer te maken. K. is hierbij niet in beeld geweest, wat natuurlijk naast niet zo netjes ook gewoon irritant is/kan zijn.

Stel wij hadden de trailer samen gekocht....ik voorzie dan 'ellende' in de toekomst. Naast dat T (en wij) duidelijk veel netter op onze spullen zijn, wil buurman K dan toch ook met 'zijn' trailer op pad. Lastig dus, tenzij iedereen heel erg netjes op de spullen is, of je zou heel duidelijke regels 'moeten' maken.

Hmm, ja, daar heb je wel een goed punt. Afspraken gaan natuurlijk maar zover. Persoonlijk ben ik altijd wel netjes op mijn eigen en andermans spullen, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Misschien toch blijven huren, of zelf kopen en dan verhuren aan mijn stalgenoten...

ik heb een paar jaar geleden een nieuwe 2 paards trailer gekocht, we gingen wekelijks lessen en met grote regelmaat oefenspringen of lessen volgen verder weg en naar wedstrijden van het stamboek, trainen of vakantie op de Veluwe etc.
    Toen verkocht mijn man de trek auto en hadden we een deal met vrienden die wel een jeep hadden maar geen trailer meer
    Zij leenden onze trailer en wij hun jeep
    Dat ging prima tot zij hun paarden weg deden, ze brachten de trailer altijd schoon terug en waren net zo netjes op mijn spullen als ik op die van hen.
    Toen ik nog met mijn vriendin stond had ik een trailer en zij een trekauto, ook prima
    Ik leen hem niet uit en verhuur hem niet nu en hij staat al een tijd stil
    Soms vind ik dat best zonde maar we hebben hem nu eenmaal momenteel niet vaak nodig
    Mijn buurman verhuurt zijn trailer wel en dat is vaak best een gedoe
    Als ik jou was zou ik voor een enkele keer gewoon een trailer huren of er zelf 1 kopen en inderdaad verhuren, of niet
    Ik heb toendertijd een 2 paards gekocht zodat je altijd iemand mee kunt nemen, wel zo gezellig als je op stap wilt
    Maar je moet wel een solide trek auto hebben, ik weet niet hoeveel van je stal genoten een goede trekauto hebben?
    Mijn ervaring is dat je voor een 2 paards echt een auto moet hebben die minstens 1800 kilo kan trekken wil je met een goed en veilig gevoel de weg op gaan.
    Met meerdere mensen een trailer kopen zou ik zelf echt nooit doen.
    Het is misschien een idee voor de stalhouder, die kan hem dan verhuren aan zijn pension klanten
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Idd, dat zou ook nog een idee zijn. De stalhouder koopt een trailer, en de gasten mogen die huren. Dan kun je ook wat beter controle houden op het onderhoud enz, en is er meer een zakelijke relatie mbt de trailer.

Ja, dat zou zeker een mooie oplossing zijn. Maar ik twijfel of hij daarvoor open staat. Het is wel even een investering. Een trailer huren als je hem nodig hebt, kan natuurlijk altijd. Het nadeel is alleen dat je dat nooit doet om alleen maar even te oefenen. Zo blijft de trailer iets voor de bijzondere momenten, als er 'iets' moet gebeuren. Vandaar mijn overweging om er toch zelf een te kopen. Je kan regelmatig oefenen, zonder druk, en ook spontaan eens op pad. Ach, ik dub nog wel even door...

ik vind het zelf wel vreemd dat niemand op stal en ook de stalhouder geen trailer heeft, wat doe je als een paard naar de kliniek moet??
    Bij spoed nog ergens een trailer vandaan toveren kost een boel kostbare tijd.
    Je schreef een tijdje terug dat de buren daar een binnenbak hebben, die hebben dan misschien ook wel een trailer die je eens kunt gebruiken om te oefenen op hun erf?
    Je kunt het altijd vragen
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Ja, bij de buren staan een heleboel trailers! Deze meeste privé bezit, denk ik, maar ik kan eens informeren. De stalhouder heeft wel een schapentrailer, waar in geval van nood ook wel een paard in past en daarbij denk ik dat hij voor noodgevallen ook wel bij de buren kan aankloppen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten