Ik heb een tijdje terug verteld dat ik al maanden niet had gereden omdat ik zo bang was. Nu heb ik sinds een paar weken terug les genomen van een meisje dat dressuur rijdt. Ze heeft echter een hele natuurlijke methode die ze gebruikt.
Die lessen bevielen echt heel goed! De eerste les hebben we alleen gestapt en een keer een lange zijde gedraafd. Verder alleen maar gelet op ademhaling en zit. Vorige week had ik voor het eerst het gevoel dat ik me echt mee durfde te laten nemen door Myra en dat gaf zó`n goed gevoel.
Gisterenavond ben ik gaan grondwerken met zadel op en na een tijdje was ik gewoon aan het rijden. Helemaal alleen en superrelaxt! na een klein uurtje ben ik weer afgestapt en toen bedacht ik me pas dat ik al die tijd heerlijk had gereden. Overgangen naar draf op het aanleggen van mijn been en terug naar stap door te gaan zitten en uitademen. Een slangenvolte op focus en dan echt op de létter! Zelfs een klein beetje achterwaards gedaan, na een stapje uitgebreid beloont en gestopt.
Mijn ors heel vaak geoefent en zelfs toen iemand vlak achter ons een hark opgooide heeft ze geen stapje verkeerd gezet! Ik ben zo trots op mijn meisje, en ook wel op mezelf trouwens Hmm, wat kan paardrijden toch leuk zijn!
Bladwijzers