Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: update van de angst voor het rijden

  1. #1
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    update van de angst voor het rijden

    Ik heb een tijdje terug verteld dat ik al maanden niet had gereden omdat ik zo bang was. Nu heb ik sinds een paar weken terug les genomen van een meisje dat dressuur rijdt. Ze heeft echter een hele natuurlijke methode die ze gebruikt.
    Die lessen bevielen echt heel goed! De eerste les hebben we alleen gestapt en een keer een lange zijde gedraafd. Verder alleen maar gelet op ademhaling en zit. Vorige week had ik voor het eerst het gevoel dat ik me echt mee durfde te laten nemen door Myra en dat gaf zó`n goed gevoel.

    Gisterenavond ben ik gaan grondwerken met zadel op en na een tijdje was ik gewoon aan het rijden. Helemaal alleen en superrelaxt! na een klein uurtje ben ik weer afgestapt en toen bedacht ik me pas dat ik al die tijd heerlijk had gereden. Overgangen naar draf op het aanleggen van mijn been en terug naar stap door te gaan zitten en uitademen. Een slangenvolte op focus en dan echt op de létter! Zelfs een klein beetje achterwaards gedaan, na een stapje uitgebreid beloont en gestopt.
    Mijn ors heel vaak geoefent en zelfs toen iemand vlak achter ons een hark opgooide heeft ze geen stapje verkeerd gezet! Ik ben zo trots op mijn meisje, en ook wel op mezelf trouwens Hmm, wat kan paardrijden toch leuk zijn!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  2. #2
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: update van de angst voor het rijden

    Geweldig zeg!! Heel leuk om dit te horen

  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: update van de angst voor het rijden

    Super goed zeg! Je zult zien dat het vanaf nu steeds makkelijker zal gaan
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: update van de angst voor het rijden

    Oh heerlijk zeg!! Paardrijden is gewoon zo leuk om te doen, vanaf nu zal het allemaal steeds makkelijker gaan
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  5. #5
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: update van de angst voor het rijden

    Wat klinkt dat super! Geweldig joh. Nou hopelijk kun je dit gevoel vasthouden en iedere keer net zo veel plesier beleven van het rijden
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  6. #6
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: update van de angst voor het rijden

    Wat geweldig zeg! Echt super dat je nu ook lekker van het rijden kan genieten! Veel plezier nog verder !

  7. #7

    Re: update van de angst voor het rijden

    Wow, Nicky, wat heerlijk voor je dat je het plezier hebt herondekt! Heel veel succes met heel veel vevolgsessies!

    May the horse be with you!

  8. #8
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: update van de angst voor het rijden

    Dankjewel! Wat ontzettend leuk om deze reacties te lezen!
    Je gelooft het nooit, maar gisteren heb ik gegalloppeerd. Twee weken terug durfde ik niet eens op haar rug te gaan zitten en gisteren heb ik een galopje op touwhalster met één hand gedaan. Op stal kwamen er ook echt mensen kijken die niet geloofde dat Ã*k dat was.
    Het leuke was ook dat mijn instructrice een keer met haar heeft gegaloppeerd en toen ging ze heel hard, terwijl ze bij mij nu aansprong in een geweldig mooi handgallopje. Het klinkt misschien kinderachtig, maar voor mij toch een teken dat ze echt mÃ*jn vriendinnetje is .
    Ik ga gauw eens wat foto`s maken, ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het er uit ziet.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  9. #9
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: update van de angst voor het rijden

    Woooooooooooooooooooooow super Nicky!!!!! Echt ik ben zo blij voor je dat je dit nu durft! Wat leuk dat dat meisje je zo goed helpt zeg! Proficiat!!!

  10. #10
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: update van de angst voor het rijden

    wauw, wat goed dat alles nu zo vlot gaat seg! veel fijner hè, als je naar je paard kan gaan wetende dat je er ook op durft rijden.
    succes en nog veel plezier ermee.

  11. #11
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: update van de angst voor het rijden

    Ja, het gaat inderdaad ineens zo snél. Ik had nooit verwacht dat het zo zou gaan, ook al las ik steeds bij andere mensen dat het rijden zo goed ging door het parelliën. Ik was al stiekem alle positieve berichtjes over aan het slaan, omdat ik er alleen maar jaloers van werd
    Naar stal gaan is nu inderdaad ook veel leuker, als ik andere mensen zie rijden hoef ik niet meer te denken; 'waarom zij wel en ik niet?', maar 'ik heb nog een veel leuker paard om te rijden'...

    Ook grappig dat ik een paar maanden terug nog wel eens met bit reed, omdat ik bang was dat ik anders niks te vertellen had. Het tegendeel is waar, juist nu ze niks heeft om tegenin te komen is ze hardstikke braaf! Ze doet gewoon net alsof het touwhalster een hoofdstel is, maar dan comfortabeler voor ons allebei
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  12. #12
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: update van de angst voor het rijden

    Wat onwijs leuk voor je dat het zo lekker gaat. Heerlijk genieten dan hè bovenop je paard in !! Knap dat je angst hebt durven overwinnen door er hard aan te werken. You go girl!!!

  13. #13
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: update van de angst voor het rijden

    Hé, "g a l o p !" wordt automatisch

  14. #14
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: update van de angst voor het rijden

    Haha inderdaad Lila .

  15. #15
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: update van de angst voor het rijden

    Wat heerlijk voor je dat het nu zo goed gaat. Voor mij tevens een hart onder de riem dat het mij op een dag ook gaat lukken.
    Ik ben benieuwd naar je stoere rijfoto's.
    Geniet van het eindelijk ontspannen samen rijden hoor, nu ben ikke jaloers hihi
    www.crystal-carving.com

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •