Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: zeecontainer "ombouwen"

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    zeecontainer "ombouwen"

    We hebben een zeecontainer staan van 12 m lang, die ik graag wil gaan gebruiken als schuilstal.
    Aan één korte kant zitten deuren, maar die wil ik dicht laten en aan één lange kant een aantal uitgangen maken. Daarvoor moeten dus stukken van 2-3 meter breed van die wand weggehaald worden over de hele hoogte. Vraag is dan wat de gevolgen daarvan zijn voor de constructie. Kan dat zomaar zonder dat de boel in gaat zakken met de tijd?
    Mijn man denkt dat het kan, omdat volgens hem de constructie in feite een kubus is van staal. Daarop zijn de wanden gemonteerd, maar deze voegen niets toe aan de draagkracht/stabiliteit. Dan zou je dus eigenlijk ook ongestraft een hele wand weg kunnen halen.
    Wie weet of dit klopt?

  2. #2

    Re:zeecontainer "ombouwen"

    Je man heeft gelijk. De meeste containers zijn idd een stalen kubus met plaatwerk rond om.
    Je kunt het heel makkelijk doorzagen, wel netjes afwerken ivm scherpe randen. Daarna kan je het evt met hout afwerken soort van deurpost maken. Mochten ze dan gaan schuren nemen ze niet de hele wand mee.

    Wel zou ik iets op de bodem doen ivm het glad kunnen worden. rubbermatten of zo iets

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:zeecontainer "ombouwen"

    Dank je, dan zet ik hem maar (weer) eens aan het werk in zijn vakantie .

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    209

    Re:zeecontainer "ombouwen"

    Mijn jongste paard is een paar jaar geleden door de bodem van een schuilcontainer gezakt, met heel vervelende gevolgen. Dus als tip controleer regelmatig hoe de bodem er aan toe is en zorg dat er geen water in kan blijven staan wat roest veroorzaakt. Rubbermatten op de bodem is prettig voor het uitglijden, maar controleer dan wel regelmatig op vocht ophoping onder de matten.



  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:zeecontainer "ombouwen"

    Ik was eigenlijk van plan niets op de bodem te leggen. Zo kan je idd beter controleren hoe de bodem is, en zullen de paarden er hopelijk niet zo snel mesten en plassen.

  6. #6

    Re:zeecontainer "ombouwen"

    Zorg wel dat je de bodem dan aan de onderkant hebt geisoleerd, als ze nl vaak heen en weer lopen dan kan het best wel bonken.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •