N.a.v. de nieuwsbrief van Parelli (waarin eddy schreef op zoek te zijn naar mensen met ambities in de wedstrijdsport):
Hoe denken jullie over Parelli in combinatie met dressuurwedstrijden? En in combinatie met een natural leefomgeving?
- Ten eerste hebben jullie uberhaupt competitiedrang? Ik heb dat wel een beetje, vind het niet heel belangrijk maar het trekt me toch wel.
- Vinden jullie dat het te combineren is als je toch echt je aan het programma wilt houden?
- Zouden jullie het er voor over hebben je paard minder natural te houden voor wedstrijden (ik denk dan aan een kleinere grasbuik, vetlokken opscheren, manen trekken etc )
- Welk level zou je minimaal moeten hebben wil je fatsoenlijk in de B starten volgens jullie?
En dan nog, wat ik me afvraag, je hebt toch echt een dressuurinstructeur nodig denk ik wil je de oefeningen aanleren. Je leert er wel een hoop van bij Parelli, maar toch niet voldoende om hoger dan de L te komen denk ik.
Ik bedoel, je leert wel appyementen (L3) maar ik heb geen flauwww idee hoe ik schouderbinnen en dan soort frutsels exact moet rijden.
Het rijden ervan zou geen prob. meer moeten zijn tegen die tijd, maar de achtergronden van de dressuur en de exacte oefeningen leer je niet van Parelli.
Denken jullie dat het te combineren is met het les nemen van een dressuur persoon?
Ben gewoon benieuwd en heb zin in een discussie hihi ....
Bladwijzers