Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: hout eten

  1. #1
    Actief Forumlid cynthia's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    naarden
    Berichten
    144

    hout eten

    als je paard vaak hout eet, dan heeft hij toch ergens een tekort aan?? ik weet alleen even niet meer waaraan

    en nog een vraagje zijn eikels giftig voor je paard???
    Groetjes Cynthia en Nevele

  2. #2

    Re: hout eten

    volgens mij vinden paarden het gewoon leuk om aan hout te knagen, niet dat ze ergens tekort aan hebben hoor.

  3. #3
    Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    1.108

    Re: hout eten

    Sommige paarden die te weinig ruwvoer krijgen gaan op hout knagen om hun lege gevoel wel te knagen. Maar er zijn ook paarden die genoeg ruwvoer hebben, maar die toch graag ergens aan knagen. Voor zulke paarden kan je het beste een paar wilgentakken of de takken van een fruitboom neerleggen. Deze bevatten geen splinters en het is ook wat prettiger voor je hekwerk of stal
    Eekhoorns en varkens eten in grote hoeveleheden eikels, eikels zullen dus niet extreem gifitg zijn voor zoogdieren. (De eikenboom wilt natuurlijk ook dat de eikels worden verspreid om zich zo verder te verspreiden). Maar toch wordt er vaak gewaarschuwd voor eikenbladeren en eikels, waarschijnlijk omdat ze looizuur bevatten. En dat kan verstopping van de darm, diarree, koliek, enz. veroorzaken.
    Een enkele eikels is geen reden voor paniek, maar een paard veel (groene) eikels voeren is geen verstandig idee!

  4. #4
    Actief Forumlid cynthia's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    naarden
    Berichten
    144

    Re: hout eten

    ok bedankt, het ging me idd om het hekwerk en er staat naast het weiland een eik vandaar de vraag over eikels.. extreem veel eikels liggen er meestal niet, dus dan kan het dus geen kwaad.
    Groetjes Cynthia en Nevele

  5. #5
    jiske
    Guest

    Re: hout eten

    mineralenblok neerleggen, dan is het houtgevreet meestal ook over. Blijkbaar toch een tekort aan zout of mineralen of zo.

  6. #6
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: hout eten

    Berk is toch ook een boom waar paarden gewoon van mogen eten? Er staat namelijk op het weitje waar mijn paard komt te staan een dode berk die omgezaagd gaat worden en nou zei iemand dat we een stuk stam moesten laten voor de paarden om aan te knabbelen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •