Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

  1. #16

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Waarom voer je ook vitamine E bij, dat is toch wel prima volgens de test? Is het niet beter alleen selenium bij te geven?

  2. #17
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Is magnesium niet geprikt eigenlijk, of kijk ik daar overheen? Die was hier te laag, door dat te geven is er kans dat de leverwaarde al verbeterd.
    Leverwaarde van Cos ligt nog lager dan hier. En volgens mijn dierenarts moest ik me daar nog niet druk over maken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #18
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Loes87
    Waarom voer je ook vitamine E bij, dat is toch wel prima volgens de test? Is het niet beter alleen selenium bij te geven?

    Dit advies kreeg ik van de dierenarts: "Zijn vit E zit net tussen de onder- en bovengrens (2- dus een combinatiepreparaat vit E-Selenium is geen probleem.". De Chevivit kuur is vrij gangbaar bij dit probleem en verkrijgbaar bij de winkels waar ik spulletjes/supplementen bij bestel. Selenium apart niet, vandaar de keuze.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  4. #19
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Is magnesium niet geprikt eigenlijk, of kijk ik daar overheen? Die was hier te laag, door dat te geven is er kans dat de leverwaarde al verbeterd.
    Leverwaarde van Cos ligt nog lager dan hier. En volgens mijn dierenarts moest ik me daar nog niet druk over maken.
    Zou goed kunnen dat dat niet geprikt is... Na de osteo behandeling gaf ze aan dat we niet alles hoefden te laten onderzoeken en heeft ze de meest gangbare zaken(nog vrij uitgebreid vond ik toen ik alle uitslagen zag ) laten testen. Ze heeft me niet gezegd dat ik me er druk om moet maken, wel aangegeven dat deze waarde verhoogd is en dat we er iets aan moeten doen .

    Ik ben nu bezig met alle supplementen zoals bovenaan in het topic beschreven en eind dit jaar laat ik nog een keer bloed nemen om te zien of dit inderdaad de juiste aanvulling is.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  5. #20

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Aah oke, dat is duidelijk! Ik twijfel niet aan je DA hoor, maar vroeg het me gewoon af .

  6. #21
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Loes87
    Aah oke, dat is duidelijk! Ik twijfel niet aan je DA hoor, maar vroeg het me gewoon af .
    Snap ik. Heb ik me namelijk ook afgevraagd . Ik heb ook gezocht naar alleen selenium maar dat kom ik gewoon bijna nergens tegen. Vandaar dat ik blij was met de info dat de Chevivit geen kwaad kan. Eerlijk gezegd vind ik het ook allemaal best moeilijke stof om diep op in te gaan. Veel informatie, veel meningen...Ik hoop dat ik nu in ieder geval de goede kant op ga!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  7. #22
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Ik had bij mijn merrie een leverwaarde van 488, maar ga daar niets aan doen. Nou ja, alleen magnesium bijvoeren. Leverwaarde moet dan wel nog eens geprikt worden om te zien of die niet stijgt. Maar ik las al dat magnesium ook kan zorgen dat de leverwaarde daalt.

    Wel goed om zo bloed te prikken als beginwaarde.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #23
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Vorige week heb ik opnieuw bloed laten prikken bij Cos voor een uitgebreid bloedbeeld. Alle advies wat ik gekregen had heb ik netjes opgevolgd. Bijvoeren doen we nog steeds met het aanbevolen voer en met het selenium supplement ben ik nu ruim 2 maanden gestopt. Ik ben heel benieuwd of de waarden nu beter zijn! Als het goed is krijg ik eind deze week/begin volgende week de uitslag!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  9. #24
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Ben benieuwd.
    Ik heb nadien niet meer laten prikken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #25
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Ik ben ook echt heel erg benieuwd! Ik hoop vooral dat het echt vooruit is gegaan gezien ik er heel bewust mee bezig ben geweest. Cos is ook wel merkbaar veranderd. Nu heb ik ook een andere bekapper en ben ik natuurlijk omstreeks het bloedprikken vorig jaar van plek verhuisd met hem, ander voerbeleid etc. dus het kunnen meerdere factoren zijn.

    Hij beweegt veel ruimer, is extraverter, speelser (heeft meer praatjes en gaat vaker de discussie met me aan ) en bij het rijden ook wel een stukje pittiger en meer voorwaarts.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  11. #26
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Dierenarts belde zojuist. Spierwaardes en leverwaardes nog aan de hoge kant. Daar mag ik nog een periode nautradex en Liver compositum voor gaan geven. Ze zijn niet vreselijk te hoog (exacte uitslagen krijg ik nog per mail) en ik hoefde me ook geen zorgen te maken over leverbot of lymbe, waar we in juni nog aan dachten. Dit ook omdat hij verder niet moe, lusteloos, ziek etc is.

    De spierwaardes zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat hij van 31-12 op 01-01 erg onrustig is geweest en veel op en neer heeft gelopen. Bloed is afgenomen op 04-01.

    Vit E en Selenium was goed. Ik ben reeds twee maanden met het supplement gestopt dus dat zou nu stabiel moeten blijven in theorie.

    Volgend jaar laat ik in januari (maar dan iets minder kort op nieuwjaar) wederom een breed bloedbeeld doen om te kijken wat de spier en leverwaardes dan doen. DA vertelde me ook dat elk lab andere referentiewaardes heeft en dat het dan wat moeilijk vergelijken is. Mijn vorig bloedbeeld kwam uit een lab in BE en nu dus bij nieuwe DA uit NL vandaan. Volgend jaar heb ik dus eigenlijk echt een goed referentiekader maar nu weet ik in ieder geval dat er niets zeer ernstigs aan de hand is. Hoewel die lever- en spierwaardes me niet lekker zitten hoefde ik, buiten de supplementen, niets te ondernemen..
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  12. #27
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Bloedwaarden Cos waren niet goed ->update exacte uitslagen

    Gelukkig. Hier maakte ik me ook drukker om de iets te hoge leverwaarde dan de dierenarts deed. Die gaf aan dat het nog niet zo erg was als het verder niet stijgt. En pony toont verder heel fit, dus zit wel goed.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •