Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Snel slijtende hoeven

  1. #1

    Snel slijtende hoeven

    Help! Annie loopt nu bijna een jaar bij mij in de kudde, natuurlijk blootsvoets. Nu hebben wij in de kudde betonplaten, zand en puin. Annie haar hoeven slijten hier veel te snel op af, met als gevolg erg gevoelige hoeven. Hier moet iets aangebeten want ze zet hierdoor al haar spieren vast.
    Ze krijgt met Hoefschoenen erg snel slijtplekken.

    Wie heeft er creatieve oplossingen? Ik sta voor alles open!

  2. #2
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Snel slijtende hoeven

    Wat zegt de smid eo bekapper?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Snel slijtende hoeven

    Is het niet mogelijk om het zo te regelen dat ze in ieder geval niet meer over het puin hoeft te lopen, zo,n ondergrond is wel voor meer paarden een beetje teveel van het goede.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Snel slijtende hoeven

    Is de ondergrond droog overal? Anders zou je casts kunnen proberen (even opzoeken op internet). Dit werkt alleen niet op natte ondergrond. Verder inderdaad ben ik benieuwd naar de mening van je bekapper (het kan ook aan andere dingen liggen dan de ondergrond) en is het inderdaad voor nu verstandig haar van het puin te houden.

  5. #5
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Snel slijtende hoeven

    Olivia heeft hier ook last van, en ik heb sinds deze week een supplement van mijn bekapper om de hoefgroei te stimuleren. Elke dag een zakje poeder door de slobber, en dan zouiden we met een paar weken 'iets'moeten zien. HEt heet Hoofmaker en mijn bekapper verkoopt het via zijn site.

  6. #6
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Snel slijtende hoeven

    Stukje wei afzetten waar gene puin ligt en daar paard neerzetten .

    Maar moet zeggen dat zelf nogal van op kijk dat paard zijn hoefen te snel zou slijten in de wei met puin.
    Wat is echt probleem dat de hoefen te snel slijten, of heeft ze misschien iets aan haar hoef waardoor ze zo gevoelig is? Of is ze te kort bekapt waardoor ze zo gevoelig is.

  7. #7
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Snel slijtende hoeven

    Oh wat vervelend. Ik moet zeggen dat ik de "vraag" van Joram wel deel... wellicht is er een ander onderliggend probleem want normaliter zou een paard blootvoets toch echt wel wat aan moeten kunnen alvorens je van heftige slijtage spreekt.

    Wij doen juist ons uiterste best om zoveel mogelijk van de paddock verhard (met puin, tegels etc.) te krijgen omdat het juist goed is voor de "natuurlijke slijtage" en de status van de hoeven. Jammer dat we niet een beetje kunnen "ruilen".
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  8. #8

    Re:Snel slijtende hoeven

    Bedankt voor alle reacties sorry dat ik zo traag reageer, ik kreeg geen mailtjes van jullie reacties, dus dacht dat deze er niet waren

    Er zit natuurlijk ook meer achter dan alleen die snel slijtende hoeven. Annie wat in het begin vrij mager toen ze bij mij kwam en het was toen begin winter. Ze mocht in de kudde nog niet genoeg bij eten. Dus ik kan me zo voorstellen dat ze die eerste paar maanden niet genoeg voedingstoffen heeft binnen gekregen om haar hoeven bij te laten groeien. Dit was ook te merken aan de hoefzweren die ze gehad heeft. ik gaf een tijd lang 'missing link' bij, maar hier ben ik 2 maanden geleden mee gestopt (nu weer begonnen)ik denk dat ze dit ook echt nodig heeft om gezond te blijven.
    Nu is ze weer goed in conditie, maar haar hoeven lijken te weinig tijd te hebben om bij te komen. Ik heb al heel lang niets meer van de hoefwand (van onderen) af hoeven halen. De bekapper heeft er naar gekeken. En zegt ook dat ze nu eerst rust bij moet groeien en hij raadde hoefschoenen aan.
    Het was een drama om goede hoefschoenen te vinden, aangezien Annie hele smalle hoeven heeft, maar nu heeft ze goed passende (renegades)
    Ik wil dat andere voedingssupplement ook wel proberen, ik ga het eens op zoeken.
    Voor nu maar even van het puin houden en dan langzaam weer op bouwen...want inderdaad we willen juist een verharde paddock voor de hoefjes...
    Bedankt voor het mee denken!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •