Trailer laden op de manier van Parelli gaat erg goed.
Alleen wanneer bij bezoekerscentrum ben in Appelscha dan heb ik elke keer een probleem. Bij dat bezoekerscentrum heb je een mooi wei’tje waar je paard in neer kan zetten wanneer je daar zelf even pauze houdt. Vroeger is dat heel vaak met Tobbe gedaan waardoor hij graag dat wei'tje in wilt.
Nu is probleem als ik hem bij bezoekers centrum op de trailer wil laden, dan wil hij de trailer niet in maar het wei'tje. Als ik hem dan ga cirkelen dan zie je ook dat cirkels ovaal worden richting weilandje ongeacht waar ik mij opstel (Ook met de trailer aan de zelfde kant als het wei'tje).
Nu ken ik principe comfort/discomfort. Alleen probleem is dat Tobbe maar al te graag hard wilt werken met idee dat hij dan daarna als beloning naar wei’tje mag.
Uiteindelijk heb ik probleem maar opgelost door de trailer aantreklijker voor hem te maken door bakje voer neer te zetten, en toen liep hij er zo op en kon hij er wel prima in blijven staan.
Vroeger ging altijd zo, zonder zijn etensbak ging hij echt niet de trailer op .
Dacht eindelijk opgelost te hebben en laden op verschillende locaties gaat erg goed, behalve bij bezoekers centrum.
Maar hoe kan ik dit probleem oplossen? Zit zelf aan de denken om komende 2 keer eerst even zijn voerbak in de trailer neer te zetten om patroon te doorbreken, en dan als goed gaat voer bak weg te halen en dan pas voorbak voor te schotelen zodra hij op de trailer staat. (Zodra dat lukt dan ben ik al tevreden want dan bepaald ik wanneer hij wat lekkers krijgt.)
En als dat goed gaat, dat langzaam hand afbouwen.
Ander kant is hem harder aanpakken, strengere fase 4. Maar ben bang op zo manier enkel in een nog moeilijker strijd te belandt.
Bladwijzers