Mischien willen jullie eens met mij meedenken, Whoopie heeft altijd al gevoelige zolen gehad met name voor, daar had ik dus hoefschoenen voor die ik gebruikte als we veel over steentjes moeten rijden, in die combi ging dat prima. sinds een aantal weken of eigenlijk toch al een stuk langer loopt ze ook achter gevoelig, nu waren de afgelopen weken de hoeven te snel afgesleten. Ik ben met haar onder deman naar een ander adres gereden, dit was zo,n 16 km, dit heb ik gedaan met vier hoefschoenen, wat schetst mijn verbazing ook nu loopt ze nog gevoelig over steentje, alsof ze op eieren loopt, de heenweg over een zandpad met veel fijne steentjes ben ik afgestapt omdat ze zo moelijk liep, het gaat beter als ik er naast loop.
Ik vraag mij af wat dit kan veroorzaken: Whoopie is qua gewicht heel netjes momenteel, manenkam voelt niet hard. Ze reageerd wel snel op suikers bv met jeuk, maar datis op het moment eigenlijk heel netjes. Wel heeft ze de laatste tijd niet de goede voeding binnen gekregen(te lang op het gras,gedroogd gemaaid gras gevoerd gekregen(kleine hoeveelheid, heeft ze afgelopen week niet gehad en krijgt ze nu ook niet) en hooi wat nog vrij jong is.
Op dit moment kan ik daar verder niet zoveel aan doen, wel heb ik haar momenteel op een onderhoudsdosering drainagecompositum staan, dat helpt de lever in ieder geval om de boel een beetje schoon te houden.
Wat ik mij afvroeg kan die gevoeligheid toch een voorbode zijn voor hoefbevangenheid(heeft ze geen voorgeschiedenis van). Whoopie is 19.
Of weten jullie waar dit mee te maken kan hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Bladwijzers