Wie bekapt zelf? Ik ben heel benieuwd wie hier allemaal zelf zijn paard/pony bekapt . Waarom kies je hiervoor of juist niet? En doe je het dan helemaal zelf of laat je nog iemand komen bijwerken en controleren?
Zelf ben ik al geruime tijd veel aan het lezen, opzoeken, leren en bekijken m.b.t. zelf bekappen. Cos heeft tot zijn 8e op ijzers gestaan en wordt de afgelopen 6 jaar natuurlijk bekapt. Sinds ik hem heb ben ik hierin geïnteresseerd geraakt en lijkt het me super om hier veel vanaf te weten. Ik heb inmiddels mijn 2e bekapper en ik stond ervan te kijken hoeveel ruimer Cos direct na de eerste bekapbeurt van bekapper 2 liep t.o.v. eerst.
Mijn doel is om het zelf dermate goed bij te kunnen houden zodat een bekapper nog maar 2x per jaar hoeft te komen controleren. Maar dat durf ik nu nog niet . Ik heb alle spulletjes en popel om het te gaan doen maar eerst ga ik eens een tijd veilig meekijken met mijn bekapper. Hij vindt het prima om me duidelijk uit te leggen wat hij doet en wat ik zelf kan doen voordat hij terug komt.
Bladwijzers