Beste nh'ers,
in de zomer van 2013 willen mijn vriend en ik verhuizen naar omg. Arnhem ivm zijn opleiding.
Ik heb er al eerder gewoond en zou het heel leuk vinden om nu met paard dicht bij de Veluwe te zitten!
Omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn om geschikte huisvesting te vinden, wil ik jullie nu alvast vragen mij te helpen in mijn zoektocht.
Ik verhuis namelijk niet eerder dan dat ik zeker weet dat mijn paard goed terecht komt.
Naast de gebruikelijke NH-uitdaging wat betreft stalling/weidegang, heb ik ook nog een hengst.
Wel een heule liefuh gelukkig hij is zijn hele leven al gewend om in een groep van ruinen te staan en is nog nooit de baas geweest, absoluut niet dominant of gemeen.
Zijn karakter heeft hij te danken aan een gelukkige jeugd bij papa en mama (tot 1 jaar) en daarna in een groep ruinen van verschillende leeftijden.
Mijn wensen (in volgorde van meest naar minst belangrijk):
- het hele jaar door dagelijks weidegang in veilige omheining
- weidegang met minimaal 1 maatje (ruin uiteraard)
- 's nachts binnen
- stro, hooi en haver wordt gevoerd
- wasplaats met warm water
- binnenbak aanwezig of op loopafstand
- dichtbij bos of rustige buitenwegen waar je buiten kunt rijden
- een round-pen aanwezig of ruimte om die op te zetten zou ook leuk zijn
De rest maakt me niet veel uit, ik ben ook niet vies van een beetje werk. Ik wil best uitmesten etc. maar ik heb een fulltime baan en kan dus niet 's morgens paarden voeren of buitenzetten. in het weekend heb ik hier wel tijd voor.
Ik hoor heel graag jullie suggesties en ervaringen, ook van stallen waar ik absoluut niet hoef te gaan kijken
Alvast heel erg bedankt van mij en Kai!!
Bladwijzers