Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: parelli speelbal gekocht

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

parelli speelbal gekocht

Tja, kon het niet laten lopen Het ding is nu onderweg van nl hier naartoe. Maar wat moet ik er eigenlijk mee gaan doen Zijn er nog leuke oefeningen voor? (behalve er wat achteraan gaan hollen etc )

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: parelli speelbal gekocht

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door cornelie
    Maar wat moet ik er eigenlijk mee gaan doen
    Stap 1: diep ademhalen en .... opblazen .
    Gaaf zeg! Ben heel benieuwd! Misschien zit er wel een boekje bij of zo wat je ermee kan doen. Heb even gezocht op de site van Parelli:

Question 728

Just how do I play with that big ball?

I have seen some fun pics of poeple using the big ball while on horseback. I think this looks like a fun way to play while gaining a better independent seat. TRouble is I cant find any specific literature on how to use it safely. DO poeple just make it up as they go or is it in a lesson I havent gottne to yet? Thanks,

A bit of both really! You can use the ball to teach your horse to go to it (on line, Driving Game) and then this can turn into him pushing it. Once he's confident with this on the ground it's easy to have happen when on his back, you just ride him to it and into it softly and he'll start moving it with his legs. The key is confidence, however, or your horse will spook at it or try to jump it. Use Squeeze game / Friendly Game concepts to get him confident if he is afraid of it at first. If the horse is afraid, get the ball and roll it away from the horse allowing him to follow behind you on the 12' line until he gets over his safety issues and becomes curious and wants to sniff it. Whatever you do, don't roll it towards him until he's so confident he wants to push it / paw it / bite it, etc.
    By the way, it's not in the packs per se, but everything you need to know in how to introduce something new is in the 7 Games.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Nou, dan gaan we maar voetbal doen Hier in de buurt wordt dat al 1 x per maand gedaan maar dan kan ik het nu gewoon vaker doen, ik heb ook al een mede-slachtoffer gevonden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Voetballen is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!
    Gisteren had ik de bal binnen en we hebben op stal er direkt mee gespeeld. Ongelofelijk wat een lol die paarden hebben. We zaten op de paarden maar op het laatst mochten we alleen meeliften en deden ze het zelf wel écht een aanrader!!

Ik ga vaak even voetballen aan het einde van het rijden. Lekker simpel aan een lang teugeltje draven en tegen de bal aan duwen. Hierdoor maakt ze nu ook de manegebak open.

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

gewoon gaat voetballen Cornelie. Hartstikke leuk. Lan en Seven worden al behoorlijk fanatiek met die bal. King (de haf van de pensionhouder) duikt er ook op. Wiz vindt de bal geweldig. De rest van de pensionpaarden vind het vooral snortenswaardig
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Nou, we zijn nog een stapje verder gegaan. Paarden los in de bak en dan de bal er tegenaan gooien, overheen stuiteren en weet ik veel wat. Je kan dan zeg maar goed zien wie zoiets vaker doet met haar paard....... LOL. Maar ze zijn nu dus goed balproof dus team De Bosballers ( we staan op de Boshoeve ) is geboren

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Dat wordt het Neuenhaus/De Lutte team tegen jullie Boshoeve-team dan volgend jaar. Gaaf!
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Das wel gaaf ja!!! We gaan sowieso kijken bij http://www.hcdehoeve.nl , dat is hier maar 15 minuten vandaan ofzo en zij doen ook aan paardenvoetbal. Kunnen we alvast wat oefenwedstrijden rijden

Mag ik ook meedoen met mijn spikkel . Ik heb een grote fysiobal die ze erg leuk vindt maar ook met de nieuwe skippybal begon ze gelijk te voetballen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Is de parelli bal eigenlijk een beetje stevig? Of heeft ie skippybal dikte? En de fysiobal? Het lijkt me leuk om er één voor Vash te kopen, maar ze zijn best duur (verzenden vanuit USA kost tussen de 20 en 30 dollar!!) en als ie dan na één dag stuk is (zoals de skippybal....) is het wel zonde natuurlijk.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Mij heeft de bal via ebay ongeveer 50 euro gekost. Het is niet aan te raden voor paarden met ijzers en je moet hem toch wel hard genoeg oppompen zodat ze er niet op kunnen staan. Tja, hij zal ooit wel een keer stuk gaan maar voorlopig voelt het stevig genoeg.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

De manege waar borus eerst stond, had ook een fysiobal. Om te voorkomen dat hij snel stuk ging, zat er een zelfgemaakte, canvas hoes overheen. Als er dan veel kracht op kwam te staan, kwam die druk op de hoes (die het wel eens begaf) Zo overleeft die bal het langer
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Voetballen is echt heel leuk !!!
    Ik heb geen echte parellibal, maar een kleinere van de Perry Sport. Ongeveer 60 cm in doorsnede en lekker stevig (en een stuk goedkoper), maar een grotere bal lijkt me helemaal geweldig.
    Veel plezier ermee iig!!!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb zo'n zitbal hier... is dat stevig genoeg voor paarden?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten