Ik heb ze (jogging shoes) voor mijn voorhoeven van m'n paard in gebruik en vind ze super. Ik gebruik ze wel maar af en toe want meestal heeft ze ze niet meer nodig inmiddels, alleen in de winter als de bak vlak maar ongelijkmatig bevriest ofzo of als we over kiezelige paadjes moeten. Had vroeger de easyboot epics en dallmer cloggs, maar deze zijn echt veel fijner, vind ik. Makkelijker in gebruik en heb het idee dat ze niet schuren bij het paard. Waren ook een van de weinige schoenen die ze paste met haar korte brede hoefjes. Ik vind ze ook best makkelijk aan te doen, je paard hoeft maar even het voetje omhoog te houden en per hoef maak je twee riempjes vast als de hoef gewoon weer op de grond staat. Zijn helaas wel duur inderdaad... Voordeel vind ik ook dat ze redelijk flexibel zijn dus ze passen zowel vlak na het bekappen als een paar weken later.Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
Ik kan helaas geen tips geven voor slechte hoeven. Mijn paard heeft ook erg slechte hoeven in allerlei opzichten en durf zelf niet goed aan het vijlen te slaan, vandaar dat de smid (zo noem ik hem nog steeds, haha, maar het is een bekapper) om de 4, 5 weken komt om te bekappen (wat in de praktijk meer vijlen is). Dus ik vind 8 weken er niets aan doen ook best veel. Maar zo te horen heb je nu een goed plan van aanpak, succes!
Bladwijzers