Hoi,
Het rijden met Wonder gaat steeds beter. Ze is niet meer bang van mij op haar rug.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
Heenweg (weg van stal) loopt ze heerlijk relaxed, teugels los en stoppen op fase 1,2. Goed nadenken, wanneer we stil staan gaat ze eerder nog eten dan dribbelen helemaal top dus.
Terugweg (naar stal) dan zet ze het om een lopen, rem werkt niet meer ze lijkt niet RB (ogen knipperen, lip hangt los) maar toch, heftige reactie als ik haar vraag te stoppen, ze wordt zwaar in het hoofdstel. Stoppen kan, achteruit lopen ook, zijwaarts lastig want erg voorwaartse drang, kleine cirkels ook, maar zodra we weer een beetje rechtuit gaat de turbo aan ( let wel ze blijft wel in stap)
Wanneer ik af stap is het minder, dan reageert ze op energie maar is ze nog steeds graag voorwaarts.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen aangezien ze wel gaat bracen, dus toch RB?! En ik het niet echt leuk vind om een trek spelletje te doen om haar zonodig zijwaarts te laten lopen.
Is dit gewoon een kwestie van wennen?
Moet ik standaard terug gaan lopen?
Of zijn er nog andere tips die ik kan doen. Mijn ervaring met Wonder is wel dat hoe meer ik ga doen, hoe meer Wonder doet (niet goed)
Ergens denk ik het antwoord zelf te weten, (= afstappen en lopen en dan rustige dingen vragen) maar misschien heeft iemand een briljante tip.
O we zijn tot nu toe met een ander paard maar dat maakt niet uit voor Wonder. (alleen heeft ze dit ook)
Bladwijzers