Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: natuurlijke huisvesting

  1. #16
    Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    veendam
    Berichten
    448

    Re: natuurlijke huisvesting

    misschien via deze link:
    http://photobucket.com/albums/b125/lies ... 20paddock/
    iemand een idee hoe we deze paddocks makkelijk en goedkoop kunnen aanpassen zodat ze ok als schuilstal dienst kunnen doen?
    mijn paard heeft een mening.

  2. #17

    Re: natuurlijke huisvesting

    Ik kan er niet inkomen via de link. Ze vragen om wachtwoord. Je kunt ze ook uploaden via:
    http://www.imageshack.us/

    Daar komen mijn bovenstaande foto's ook vanaf. Eerst uploaden en dan copiƫren door direct link via image aan te klikken.

  3. #18

    Re: natuurlijke huisvesting

    @trea

    1) wat heb jij onder het ongezuiverd betonzand liggen? gronddoek?
    welke bodemsoort heb jij (klei, zand, leem,...)
    2) hoe hou je het zand in je paddock dus geen uitwaseming naar weiland en tegels
    3) welke soort kiezel heb je gelegd. Heb me al suf gepiekerd naar de kiezels bij de ingang van de paddock maar ik zie ze echt niet liggen...

    Ben nog steeds op zoek naar iets geschikt voor de paddock want ik denk dat de ttegels te glad zijn, als we dan nog een smurrie krijgen van bladeren. Ook is het oppervlakt nogal groot om te verharden en ik vrees dat ik dan ook moeilijk kan rijden...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  4. #19

    Re: natuurlijke huisvesting


    Kun je de kiezels nu zien liggen? We hebben ze gewoon opgehaald bij een grondverwerkingsbedrijf, gratis... Er zitten alle soorten en maten in.




    En we hebben bilzen om de zandbak heen gelegd. Zo blijft de zand waar die is.

    We hebben er geen worteldoek onder liggen, maar de zandlaag is 50cm dik. Doordat de paarden er zoveel doorheen lopen, komt er heel weinig omkruid in. Alleen langs de kantjes een beetje, en dat haal ik dan ook regelmatig weg.
    We zitten hier op echte klei-grond. We wonen op een oude Maasbedding hier, en dat is alleen maar klei.... De weide's zijn hier 's winters dan ook onbegaanbaar.
    De ondergrond van de zandbak hebben we schuin af laten steken, door dieplepel (zo'n graafmachine), naar de straat toe, zodoende loopt het water onder de zandlaag af richting de put langs de straat. Daarom is de bak nooit nat. Ook is de kleilaag op verschillende plaatsen doorgestoken door de dieplepel, waar het water door weg kan, naar beneden.

    De zandsoort is trouwens ongezuiverde spuitzand. Dit is de ongezeefde versie, zoals die uit de tgaten wordt gehaald. Er zitten dus kiezels in van verschillende diktes om de waterdoorlating te bevorderen. Het slipt niet gauw dicht.

  5. #20

    Re: natuurlijke huisvesting

    @ trea! Jij maakt mijn dag compleet!!!!!!

    wij zitten ook op klei en ik wist echt niet wat te doen...

    keitjes zie ik nu goed, ja! Deze zou ik willen leggen als looppad over de ganse lengte van het weiland...

    je bent geweldig!

    hartelijk dank!!!
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  6. #21

    Re: natuurlijke huisvesting

    Houd er wel rekening mee dat de paarden in het begin de kiezels NIET leuk vinden. De mijne liepen er onwennig en gevoelig overheen. Het heeft echt een paar weken geduurd eer ze er met gemak overheenliepen. Daar moet je dus niet van schrikken en niet meteen alles er weer uitdoen haha. Het komt wel goed, alleen duurt het een tijdje. En als je aan het einde van de t het water hebt staan, moet je even in de gaten houden of ze wel genoeg drinken. Het kan zijn dat de onwil om eroverheen te lopen, groter kan zijn dan de dorst (met alle gevolgen)

    Het stukje kiezels wat wij gelegd hebben is vrij klein (omdat we het eerst wilden uitproberen) en volgend jaar, als de hoeven in betere conditie zijn, gaan we het kiezelveld uitbreiden. Ik zie de paarden al kijken

    Succes ermee

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •